Dagens bästa... 2

En av mina nära vänner hämtade sin första egna häst idag!

Nästan ännu bättre är att detta händer nu och inte hände när vi var i tonåren för då hade jag förmodligen kreverat av avundsjuka :nailbiting:😂.

Spelade rita & gissa med några vänner. Det var också roligt!
 
Gårdagens bästa var utan tvekan att klättra och umgås med klättervännen. Jag utvecklas något enormt som klättrare och massor rent allmänt som person i hans sällskap. Efteråt var jag helt slut både fysiskt och mentalt och idag har jag världens träningsvärk och massor av tankar snurrandes i skallen :p

Dagens bästa hittills är att jag kunde vakna i tid till jobbet (första jobbdagen på över 3 veckor) och faktiskt inte vara genomtrött. Får väl se om det dyker upp något mer positivt senare.
 
Jag har hittat världens sötaste lilla hus att hyra på landet :love: Hyran är riktigt bra, ägarna verkar riktigt bra och det ligger riktigt bra! Okej, 1,7 mil till jobbet blir 4,3, men min lilla bil ska nog klara det. Ledsamt att lämna mitt nuvarande område dock. Men det ligger ju kvar ifall jag inte trivs och jag har så pass många år i bostadskön att jag utan större problem kan få en lägenhet där igen inom nått år.
 

Bifogade filer

  • received_2643602939088344.jpeg
    received_2643602939088344.jpeg
    638,3 KB · Visningar: 43
Jag har hittat världens sötaste lilla hus att hyra på landet :love: Hyran är riktigt bra, ägarna verkar riktigt bra och det ligger riktigt bra! Okej, 1,7 mil till jobbet blir 4,3, men min lilla bil ska nog klara det. Ledsamt att lämna mitt nuvarande område dock. Men det ligger ju kvar ifall jag inte trivs och jag har så pass många år i bostadskön att jag utan större problem kan få en lägenhet där igen inom nått år.

Åh vad roligt! :banana:
 
Gårdagens bästa är att en lärare som innan varit rätt hård mot mig och sagt saker som att det bara är att anstränga sig lite har äntligen mjuknat något. Hen förstog att jag blev frustrerad för att jag inte kunde få det sociala att fungera och att det är något jag aldrig kommer lära mig hur mycket jag än övar och anstränger mig, jag kommer aldrig att bli på samma nivå som de andra. Vi har olika förutsättningar liksom.

Vi pratade lite och hen verkade förstå min frustration över att inte kunna och inte fatta hur jag ska göra för att få det sociala samspelet att fungera bättre. En klasskompis hade också klagat på att hennes team kompis inte ville sammarbeta och läraren gav mig då två alternativ, att antingen hoppa in i hennes grupp eller att göra uppgiften själv. Förklarade att jag fungerar mycket bättre i grupp om det bara är jag och en person till, så hen erbjöd då att rent av byta plats på mig och min kompis team kompis så att jag blir i en grupp med bara en person istället för två till. Det känns bra, för det är också en person som jag känner och vet att jag kan sammarbeta med :up:

Lämnade in min utredningssammanställning i torsdags (ledig i fredags) och det är redan som att dem ser mig som en helt annorlunda person. Hen har inte läst häftet själv och skolan har inte fått någon återgivning men bara för att svårigheterna nu finns på papper så blev det en helt annan grej. BUPs kommentar om "diagnos eller ej spelar ingen roll" kan ju typ ta och gräva ner sig :meh:

Gårdagens andra bästa är att jag lyckades ta mig ner till matsalen själv också. Utan att veta att de andra faktiskt var där. Pratade ju med läraren efter lektionen och under tiden hann de andra gå ner till matsalen. När jag kom ut typ 5 minuter senare hade alltså alla redan gått och eftersom det var lunch på schemat så antog jag att de var där och tänkte att jag i alla fall kunde gå och kolla. Var ingen där kunde jag ju bara vända och gå ut igen liksom, men eftersom de var där behövde jag inte ens fundera på hur jag "lättast" skulle ta mig ut :)
 
Dagens bästa för mig var att träffa på lånehunden med ägare på väg till jobbet i morse. Hunden var så fruktansvärt glad att se mig! Att få börja morgonen med en hund som är så glad att hon dansar med hela kroppen medan hon piper som en hel kör :love:

Ägaren berättade att hunden, som är en väldigt försiktig liten dam, har börjat vilja gå fram till folk som är blonda och ungefär lika långa som jag eftersom hon tror att det är jag. När hon inser att det inte är det blir hon alldeles förskräckt och far iväg åt andra hållet :laugh:
 
Att det var en så rolig dag på jobbet. Allt bara funkade och jag fick intrycket av att alla på avdelningen hade en bra dag, både barn och vuxna.

Att leka "den här vill jag ha för mig själv" med hunden :laugh:. Leken går ut på att jag har något ätbart (oftast bara en torrfoderkula) i handen, sneglar på Frej och säger "men den här vill matte faktiskt äta själv" och låtsas gömma mig för att äta upp matbiten. Frej flyger på mig som en tok när jag säger att jag ska ha maten själv och gör allt för att få tag i den där ynkliga lilla foderkulan. Och jag får skratta :love:.
 
Två nya låtar från ett av mina favoritband (Kaleo) och de är precis lika bra som de gamla låtarna! Eller kanske till och med lite bättre... Ni vet när man märker redan efter de första 2-3 takterna att det här är en grym låt! :banana:

Det var en ny bekantskap även om jag kände igen några av deras låtar, tack! :up: Om du gillar dem kanske du gillar Black Rebel Motorcycle Club (B.R.M.C) också, speciellt albumet Howl:

 
Det var en ny bekantskap även om jag kände igen några av deras låtar, tack! :up: Om du gillar dem kanske du gillar Black Rebel Motorcycle Club (B.R.M.C) också, speciellt albumet Howl:

Kul att du gillar dem! De är ganska nya och små än så länge så det brukar inte vara många som känner till dem vid namn, men Pretty Girls och Way Down We Go har spelats rätt mycket i media tror jag. Ska lyssna på ditt tips omedelbums!
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 213
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp