Dagens bästa... 2

Har varit och handlat mat, så nu är inte kylen tom längre. :up:
Köpte Lohiloglass också, ska äta den nu. Hoppas den är god, aldrig ätit sån förut. :d
 
Dagens bästa var att köpa ett par tofflor i ull till morsan. Hon har länge pratat om att hon vill ha tofflor, men har väldigt(!) specifika krav på dem för att de alls ska fungera. Eftersom hon inte hittat några så har hon haft tjocka sockor istället, men de slits ju snabbt när man går mycket.

Så hittade jag ett par ulltofflor på rea, som verkade vara precis vad hon sökt. Jag köpte ett par och överraskade henne med dem. Hon blev jätteförvånad och först skeptisk, men efter att ha använt dem en stund frågade hon mig flera gånger om det var säkert att hon fick dem och de var så bra osv. Nu är jag hemma och för en stund sedan fick jag ett sms om att hon var beroende av dem :p Tycker det är så kul när man hittar något så perfekt som blir riktigt uppskattat.
 
Att jag skickade mig själv i säng tidigt igår och fick sova 9,5 underbara timmar, vilket var precis vad jag behövde för att komma tillbaka på banan efter en mycket haltande start på veckan.

Att jag åt en urgod falafel-sallad till lunch, gjord på (i största möjliga mån) lokalt odlade ingredienser.

Att min sambo alltid kommer på sätt att få mig att skratta, oavsett hur grinig jag är.

Det är en bra dag idag, helt enkelt! :D
 
Mitt i all sorg över att lämna SO igen så vill jag nog säga den 2 timmar långa körningen genom öknen och
20200218_125814.jpg
LA. Är så trygg med deras galna vägar och trafikbeteende att jag kunde unna mig att njuta lite!
 
Våran porttelefon verkar vara på väg att in i slutfasen. Står väntar på uppstart på den nu. Antar att dom väntar på dom nya tagsen och sånt.
 
Har fått min halva första lön. Alla räkningar är betalda och har numera anmält mig till pensionsspar, fack och a-kassa. Pensionen kunde jag få börja med på en gång resten får dessvärre vänta då det ska godkännas och man måste få lappar att betala. Gjort en liten överföring till sparkontot blir nog mer i slutet av månaden men ska passa på att köpa skor då jag har 20% på butiken. Sedan fyller en kompis år så vill inte ha tomt på kontot så därför blir det mer till sparkontot i slutet av månaden.
 
JAG slutförde alla mattetal idag och har därmed ingen läxa från dagens matematiklektion :eek:
VAD HÄNDER?! Det här har ALDRIG hänt mig tidigare, jag hinner ofta bara med 2 tal och får därmed oftast typ 8-12 tal i läxa!

Dagens bästa nummer två är att jag fick B+ på matteprovet som vi skrev för tre veckor sen :love:
Jag försöker känna mig nöjd med detta, speciellt som jag bara saknade två A-poäng från att få ett A :)
 
JAG slutförde alla mattetal idag och har därmed ingen läxa från dagens matematiklektion :eek:
VAD HÄNDER?! Det här har ALDRIG hänt mig tidigare, jag hinner ofta bara med 2 tal och får därmed oftast typ 8-12 tal i läxa!

Dagens bästa nummer två är att jag fick B+ på matteprovet som vi skrev för tre veckor sen :love:
Jag försöker känna mig nöjd med detta, speciellt som jag bara saknade två A-poäng från att få ett A :)
:banana: woho :banana:
 
Dagens bästa var att hundvakten kunde panikrasta damerna på förmiddagen. Jag visste att hon hade fullt upp idag, men när det körde ihop sig totalt på jobbet så ringde jag henne för att kolla om hon kunde hinna åka till damerna och ta ut dem till närmsta gräsplätt iaf. Det kunde hon! Ringde efter jobbet och tackade henne ungefär tusen gånger. Måste komma på någon present eller liknande åt henne som tack för alla gånger hon ställt upp...
 
Ridit lite :heart.

Vi har fått massor med nysnö och jag hade semester från jobbet så jag kunde umgås med en av mina bästa vänner som är här i stan måndag-fredag och rida i dagsljus! Och fluffsnö!

Min kompis körde och jag red. Det blev en lugn tur då hästarna var ute på tur senast i julas :p. Men vi travade en bit och det var riktigt härligt.

Senare under dagen kände jag mig lugnare och mjukare än jag gjort under hela det här året. Och saker gick liksom enklare. Kändes ungefär som efter att ha simmat i en sommarsjö.
 
Mörker, regn, lera, mensvärk och migrän. Men vaknade till ett jättegulligt sms som gav energi nog att klättra ur sängen, så har spenderat morgonen i pyjamas, med gott kaffe och en väldigt kelig hund i famnen.

Ibland är en sån där vältimad liten gullighet det som gör skillnaden på hopplöst och uthärdligt.
 
Min nya osthyvel :heart

Jag tycker om stark, smakrik ost och vill därför ha tunna skivor. Det ger mer smaknyanser. Mina osthyvlar är från ok till kass, de har helt enkelt inte gjort skivorna som jag vill ha dem.

Jag googlade mig fram till en hyvel som skulle ge tunna skivor och de blir perfekta :up: jag är i osthimlen :love:
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 132
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 199
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp