Dagens bästa... 2

Min nya osthyvel :heart

Jag tycker om stark, smakrik ost och vill därför ha tunna skivor. Det ger mer smaknyanser. Mina osthyvlar är från ok till kass, de har helt enkelt inte gjort skivorna som jag vill ha dem.

Jag googlade mig fram till en hyvel som skulle ge tunna skivor och de blir perfekta :up: jag är i osthimlen :love:
Jag håller på å växer in i mer starka, smakrika ostar å växa ifrån dom där milda som jag växt upp med (så som herrgård). Tar gärna en länk till osthyveln, har alltid föredragit tunna skivor och färdigskuret är avskyvärt.
 
Dagens bästa är nog hela dagen.

Fick sluta jobbet när jag var klar med uppgiften jag höll på med när chefen gick hem. Så han ner på stan och göra några snabba ärenden och sprang in i en kompis. Han hem och betala en räkning på skorna jag hämtade ut och var klar med det innan jag skulle vart hemma i vanliga fall.

Sen har jag fått hjälp med ett par story quests från guilden. Vi bröt ju ut från gamla guilden där ingen ville snacka på discord å ingen hjälpte oss med runs och sen satt å klagade på att guildsämjan inte var nå bra. SÅ nu har vi en egen guild där några fler har joinat å alla hjälper till å sitter på discord å snackar. Är 4 personer online så är det inte helt ovanligt att alla 4 är i samma dungeon runs. Mot gamla guilden där många fler var online och 3-4 st kunde köra samma dungeon men inte tillsammans.

Även gjort tacos med pojkvännen å hans kompis å inga sura miner för att jag spelar mitt spel och dom spelar nintento wii ett spel jag inte tycker om och inte säker på att min handled klarar av just nu då den började göra svinont för 2 veckor sen och inte riktigt bra än. Vidare på det spåret så har jag fått stor användning idag av mousetrappern jag fick av iochmed detta och den har kanon funktioner för arbetet jag utfört mig idag. Tar ett tag å lära sig men den är kanon i jämförelse med en vanlig mus.
 
Humorn i att jag får upp den här annonsen🤣
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200307-102632_Chrome.jpg
    Screenshot_20200307-102632_Chrome.jpg
    145,5 KB · Visningar: 75
Övertalade mig själv att styrketräna hemma nu på kvällen. Det var SÅ skönt efteråt. Känner mig tusen gånger fräschare i hela kroppen och rent mentalt är allt lättare också. Jag mår verkligen otroligt bra av styrketräning och ska absolut försöka komma ihåg att göra sådant oftare.
 
Har idag umgåtts med en ny vän. Vi träffades genom gemensam vän och har senaste veckorna haft tät kontakt. Idag var det som att något verkligen lossnade och vi pratade om allt mellan himmel och jord, det kändes så otroligt avslappnat och enkelt hela tiden. Ju mer vi har kontakt, desto fler bra sidor visar vännen upp och idag var humöret verkligen på topp när vi skildes åt. Tyvärr bor vi på olika sidor om stan, men så länge pendeltågen går så blir det inte så farlig restid ändå om vi ska ses.
 
Åkte och handlade med en kompis. Det kanske är helt länsat med toapapper på coop, willys och ica men det är då inga problem alls att få tag på toapapper på rusta.
Gjorde mina inköp för månaden, nu är det bild till körkortet och möjligtvis lite shopping på clas ohlson kvar utöver mat. Kommer nog kunna spara 3 000 kr denna månad med. Känns helt okej summa att spara utöver pensionssparandet trots att jag bara jobbar 75%.
 
Bäst idag har varit att mysa med hundarna och framförallt unga dåren. Hon är verkligen den mysigaste jag någonsin mött och blir så lycklig bara av att vara nära. Jag älskar det och blir lika lycklig jag, framförallt när hon kommer till mig, försiktigt trycker sig närmare och närmare och när hon är så nära det är fysiskt möjligt så suckar hon belåtet :love:
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 113
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 162
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp