Dagens bästa... 2

Trots antal motgångar med att leta ny lokal har vi mot alla odds lyckats få tag på en lokal och byter därför ut våran skit lokal på jobbet med taskig belysning, dålig ventilation (läs icke existerande) och värdens sämsta tråkigaste parkeringsplats mot mycket trevligare, ljusare, bättre luft, bättre parkering, vettig källsortering, eget kök å badrum å säkert glömt femtielva punkter.
 
Gick runt kvarteret i eftermiddags. I ett hus hade de barnkalas och spelade en medryckande barnsång på spanska på högsta volym. Både barn och vuxna dansade i trädgården.
Jag kunde inte låta bli att gå i takt och "jazza" lite. Tittar upp och möter blicken på en man på cykel som nickar i samma takt. Vi flinade åt varandra och fortsatte åt var sitt håll.
Blev glad av hela händelsen.
 
Det här stödet från den viktigaste i mitt liv❤
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200724-205613_Facebook.jpg
    Screenshot_20200724-205613_Facebook.jpg
    41,5 KB · Visningar: 107
OMFG. Har nyligen upplevt årets, och troligen decenniets, livskvalitetspeak: wine makers dinner på Vejby vingård. Sveriges, tillika några av Europas, absolut bästa rödviner kombinerade med en de-li-kat trerättersmeny.

Jag vet inte hur man ska gå vidare från detta, men livskvalitetspilen slår liksom i max efter denna afton med åtta glas av olika ytterst närproducerade viner, med det gemensamma att de är fantastiska allihop.

IMG_5015.JPG
 
Jag köpte ett klädesplagg idag som jag gillar idén av, men var övertygad om att det skulle se hemskt ut på mig p.g.a skev kroppsbild. När jag kom hem och fick prova visade det sig att det såg riktigt bra ut på mig, precis sådär som jag hade hoppats på! :)

Men usch, jag borde verkligen vara snällare och mer välvilligt inställd mot mig själv och min kropp ibland :heart
 
Ett random enkelt sms kan göra en jävligt glad (och stolt) över de - inte så många, men dock vänner - som är sådär genuina, omtänksamma och pålitliga och otroligt värdefulla. Och som man alltid blir glad att höra av. "Det borde finnas fler som du i världen, och färre idioter". :love: Svarade ungefär att det borde finnas fler som hen också, och hoppas jag låter det framgå till dem som förtjänar det.
 
Jag kunde inte sova alls igår natt. Låg och vred och vände mig hela natten tills jag märkte att det långsamt började ljusna ute. Då var det som om något tog tag i mig, djupt nere i själen, och jag klädde på mig och gick ut i daggen och det var alldeles tyst. Slog gräset i trädgården i soluppgången, och pausade varje rad och såg hur den riktigt strålade genom bokdungen på andra sidan hagen där hästarna sov. Det enda ljudet var swishandet av lien. Så underbart - och jag sov gott efter!
 
Jag kunde inte sova alls igår natt. Låg och vred och vände mig hela natten tills jag märkte att det långsamt började ljusna ute. Då var det som om något tog tag i mig, djupt nere i själen, och jag klädde på mig och gick ut i daggen och det var alldeles tyst. Slog gräset i trädgården i soluppgången, och pausade varje rad och såg hur den riktigt strålade genom bokdungen på andra sidan hagen där hästarna sov. Det enda ljudet var swishandet av lien. Så underbart - och jag sov gott efter!
Jag vaknade precis, och skulle gärna vilja kunna somna igen.. lånar du ut lien? :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 119
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 184
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp