Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.

tigerflicka

Trådstartare
Jag tycker vi behöver en tråd här som enbart är positiv! Här skriver man helt enkelt som varit dagens bästa!

Mitt bästa idag är samtalen ang. ett jobb jag sökt. Annonsen kom ut innan helgen, sökte jobbet igår, i morse ringde de för teleintervju och på eftermiddagen ringde de tillbaka för att boka in intervju på fredag. Snabba ryck! :)
 
Dagens bästa blev att solen sken och det var fint väder. Och att jag hann med allting på jobbet som jag skulle hinna.

Dagens näst bästa var att sambon lagat jättegod mat till mig när jag kom hem alldeles för sen från jobbet.

Dagens näst näst bästa var att övertidsersättningen kommer bra till pass i juli när jag inte får så mycket lön.
 
Hur ska man kunna välja ut det bästa en sån här underbar dag? Om jag nu måste välja så tror jag att Novans uppträdande när jag spolade ur hennes ögon leder med liten marginal mot att Alliaria äntligen stod helt still när jag sprutade myggmedel på henne. Novan vägrar flughuva och flyveil så jag spolar ögonen med sterilögondusch som aerosol. Idag stod hon lös i boxen (som vanligt) med helt öppna ögon (brukar halvblunda). Fast sen har vi ju den där unghönan som idag inte fick panik när jag tog i henne och.....
 
Dagens bästa var att jag orkade ta mig ut och åka in till stan för att dricka kaffe med en kompis. Har inte varit i stan på evigheter och har mest inte velat göra något alls sedan jag fick ta bort min bästis för två veckor sedan. Men idag var det alltså dags, och solen sken dessutom på oss. :)
 
Tveklöst när sambon kom hem med ipren så min nackspärr och tillhörande huvudvärk motades bort! Nu är jag nästan människa igen :) dessutom lagade han "mat" (spagetti och scan köttbullar men det är helt okej att laga det i nödfall tycker jag).
 
Dagens bästa var min 1 1/2 timmes långa ridtur ut i skogen med hästen idag. Spendera kvalitetstid med bästa vännen.
Roligt med att en annan tjej frågade om hon fick hänga på. Så träffade lite nytt folk med. Hennes häst är bara här på sommarbete.
 
Jag har pratat med pojkvännen, även om han flyttar så finns känslorna så vi ger inte upp än ;)

Jag har läkt i kropp och själ så gott det går, så jag fixar jag det utan denna brutala ångest, det känns bra :love:
Detta tack vare underbara vänner/bukefalister fantastisk natur att promenera med hund eller glida runt på världens häftigaste kamel (:love:) i trollskogar fulla med hemligheter och historia. ..hur underbart som helst :love:
 
Jordgubbarna jag strax ska äta till lunch (med yoghurt och flingor)! Jordgubbar är det absolut bästa jag vet just nu och jag slänger lätt i mig en eller två liter om dagen. Jag säger kanske (förmodligen) inte samma sak om en månad men just nu känner jag att det är en himla bra grej att vara gravid på sommaren :p
 
Jag har äntligen hittat ett hyllsystem som passar i dotterns lilla garderob, hade nästan gett upp men rusta räddade mig ifrån att behöva spendera veckan med att såga och skruva dit skivor som jag ändå inte vill ha där för att det blir så opraktiskt. Nu är det bara att skruva ihop den, och måla väggarna vita i garderoben, så kan hon flytta in!
 
Dagens bästa är att jag fick hem gitarren idag och att det var mulet och kom lite regn precis när jag på universitetet = jag slapp värsta värmen!:D
 
Dagens bästa eller kanske veckans bästa är att semestern nalkas (fyra veckor från och med midsommar) OCH allt är under kontroll. På jobbet, i hemmet, i trädgården. För att jag lagt tillräckligt med tid på alla dessa fronter, och därför kommer kunna gå hem från jobbet nästa torsdag med lugn i själen och ett om inte tomt skrivbord, så i alla fall fullt tillräckligt tomt.

Normalläget de senaste åren har varit att jobba sena kvällar hela veckan innan midsommar, vara "ledig" - med dåligt samvete - midsommarafton och så vara tvungen att gå in och röja på jobbet lördag - söndag, ibland in på natten mot måndag, för att lämna över en massa ärenden till kollegor och försöka avsluta de riktigt dåliga samvetena. Och sedan komma hem till ett hushåll i förfall och en förvuxen gräsmatta så att det tagit en vecka innan semestern kunnat börja på riktigt.

Nu föreställer jag mig att jag kommer att kunna glida hem vid 16 nästa torsdag eftermiddag efter att ha knappat ut telefonen och ställt om mailen. Dra ut och rida en sväng eller två på kvällen, och om vädret är okej, ta med kaffe och en portion glass ner till favoritstranden för ett sent bad. Och sedan bara vara tokLEDIG utan några som helst måsten eller krav. Och det genererar redan en lyckokänsla.

Tillägg: @hagel Men hade jag haft din utsikt på jobbet, så hade det framstått som ganska okej att jobba in första semesterhelgen också... fantastiskt!
 
Jobbet var bara helt fantastiskt idag, allt som jag önskar med mitt jobb liksom kombinerades till en enda underbar röra :D.

Plus att det var här (bilden) jag fick jobba. I otroligt fint väder!

Wow så vackert! Var är det någonstans?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp