Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker vi behöver en tråd här som enbart är positiv! Här skriver man helt enkelt som varit dagens bästa!

Mitt bästa idag är samtalen ang. ett jobb jag sökt. Annonsen kom ut innan helgen, sökte jobbet igår, i morse ringde de för teleintervju och på eftermiddagen ringde de tillbaka för att boka in intervju på fredag. Snabba ryck! :)
Vädret är underbart idag, har tagit sommarens första dopp och killen bjöd på mat :)
 
@hagel Men herregud! Geiranger ser ju helt sagolikt ut! Måste visa sambon sen. Och tack, gud så rar du är! :) :love:
 
Jag var med i en fokusgrupp för På Spåret ikväll. Andra gången jag har gjort det och det är så fruktansvärt roligt! Och lärorikt förstås :) Dessutom fick jag "tävla" tillsammans med samma herre som sist och vi kompletterar varandra väldigt bra. Önskar att de gjorde ett program utan kändisar, vi hade kickat ass.
 
Jag gick precis in här för att jag ville starta en likadan tråd och då fick jag syn på den här:D:love:

Dagens bästa är att jag klarat första dagen på nya jobbet och med glans. Nu känner jag mig lugn och hoppfull :)
 
Frukost i skuggan under ett träd i trädgården innan jag åkte till jobbet.
Det andra är att migränen som känts som att ena ögat har varit på väg att tränga ut ur skallen äntligen har släppt efter två dygn :-)
 
och jag är glad för att det unga goa par jag ikväll mäklat ihop med grannen som har en stor åker över. Paret vill odla och grannen har massor av åker som är "över". Så paret har tittat, grannarna föll för deras charm, och nu ska det blir sådd på lördag av bönor sallad, rädisor, spenat. Skänkte ett par plantor squash, några frilandsgurka och en glasslåda pelleterad hönsgödsel :)
Det är så kul att sammanföra människor man tror ska trivas med varann. Och så funkar det!
 
Vad härligt att läsa om alla!
Dagen behöver inte ens varit särskilt bra, det finns alltid nåt som är det bästa ändå. :)

Dagens bästa för mig är långpromenaden ikväll. Ge sig ut vid 21 med jeansshort och t-shirt, underbart! Älskade sommar! :love:
 
Jag var med i en fokusgrupp för På Spåret ikväll. Andra gången jag har gjort det och det är så fruktansvärt roligt! Och lärorikt förstås :)

Det låter ju fantastiskt kul! Men vad innebär fokusgruppen, testkör ni frågorna som på riktigt med nödbroms och hela kitet? Simultant med ett annat lag i dressinen?
 
Nej, man är fyra par som sitter i SVT:s biograf i varsitt hörn och då kan konferera under ungefär lika lång tid som programmet .

Förra gången jag var med fick man räcka upp handen på ledtrådsfrågorna så noterade de när man dragit och frågade sedan, denna gången hade de tekniska problem (tur att vi inte jobbar inom TV eller så, sa killen ;)) så vi fick bara svara på följdfrågorna.

Poängen är ju att de vill kolla om frågorna är för svåra eller för lätta, eller luddigt skrivna osv., så det är liksom en "ärlighet varar längst"-grej. De frågar de olika lagen i olika ordning om svaren, visst kan man fuska när man hör de andras svar innan man själv svarar men det är ju ingen poäng (!) i det. Men frågorna är desamma som de som skrivits för höstens inspelning.

Musikfrågorna går antingen bort eller ställs så konkret som det går utan live-musik, och när det t.ex är mat, flaggor, bilder och sånt som kommer in så får man bilder på papper i handen istället.

Förra gången var Kristian Luuk med och läste ledtrådarna, det gjorde det hela extra spännande! Det var synd att det inte var så idag, för det roligaste är ju egentligen att försöka lista ut resmålen.
 
Festligt, hade ingen aning om att de förberedde frågorna så. På Spåret är den ultimata frågesporten ju. Vi får hoppas på att det blir en officiell På Spåret-omgång med kända personer från Bukefalos! :)
 
Dagens bästa är att i morgon är det skolavslutning på jobbet och då är det förhoppningsvis lite renare än vanligt för mig att städa. Den här veckan har varit gräslig på jobbet då lärare och elever röjt och haft sig och stökat ner på golvet långt mycket mer än vanligt... inte kul att var städerska under sådana omständigheter. Men i morgon är det slut och sedan följer 3 veckors storstädning och sedan 4 veckors semester.

Dagens bästa är också att mina barn haft skolavslutning i dag och att jag lyckades tränga mig rejält (blev några sura miner om man säger så) så att jag fick se mina små barn stå där i kyrkan och vara sååååå fina och duktiga när de sjöng! Förra året såg jag knappt något alls. Kyrkan är för liten för alla elever, lärare och föräldrar på en och samma gång.
 
Dagens bästa är min fina, fina katt som ligger kloss mot min mage som idag värker på grund av det elände som kallas mens.
Det gjorde min katt förut också, värmde gott min värkande mage pga samma elände som du har. Men när han började spinna gjorde det bara ont så han fick flytta på sig.
 
Dagens bästa var dagens ridtur. Vi var 5 tappra själar som tog en tur i skogen. Det är så himla roligt med sällskap så när vi fick med oss folk från grannstallet också blev det extra bonus. 3 fjordingar, 1 quarter och 1 kallblodstravare var vi

DSC_8999.jpg
 
För mig var dagens bästa en utekväll med liveband och en ny, trevlig, kompis. :) (@Tassetass : Det där är väl enda gången de är riktigt nyttiga, typ!? ;) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 078
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp