Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Onsdagens bästa var flera timmars kvalitetstid med morfar. :)

Gårdagens bästa var att få somna hos killen som har lite större k än övriga. Han bor lägligt nog i stan där jag snart ska vara på arbetsintervju. :)

Den här dagen kommer ha så mycket bra så jag tror det kommer bli svårt att välja ut det bästa!
 
Jag har hantverkare som invaderar min lägenhet 06.45 idag. Frågade lite försiktigt en gammal dam (90+) jag känner och som bor i närheten om jag fick fly fältet och slinka in hos henne. Vilket var ok.
Kom till henne 07 och då har hon fixat kaffe, smörgåsar, kanelbullar. Dukat fint, tänt ett ljus på köksbordet och dessutom bäddat i ett av gästrummen om jag vill lägga mig och vila :love: Gullis!
 
Vilken
Jag har hantverkare som invaderar min lägenhet 06.45 idag. Frågade lite försiktigt en gammal dam (90+) jag känner och som bor i närheten om jag fick fly fältet och slinka in hos henne. Vilket var ok.
Kom till henne 07 och då har hon fixat kaffe, smörgåsar, kanelbullar. Dukat fint, tänt ett ljus på köksbordet och dessutom bäddat i ett av gästrummen om jag vill lägga mig och vila :love: Gullis!

Vilken söt tant! :)
 
Jag har hantverkare som invaderar min lägenhet 06.45 idag. Frågade lite försiktigt en gammal dam (90+) jag känner och som bor i närheten om jag fick fly fältet och slinka in hos henne. Vilket var ok.
Kom till henne 07 och då har hon fixat kaffe, smörgåsar, kanelbullar. Dukat fint, tänt ett ljus på köksbordet och dessutom bäddat i ett av gästrummen om jag vill lägga mig och vila :love: Gullis!

Så rart! Och för mig som "yrkesskadad" efter några år i äldrevården skulle jag tro att du gjorde hennes vecka när hon fick ordna en trevlig stund för dig :)
 
Dagens bästa är att jag ska gå och sova nu, riktigt riktigt gott! Fast jag får nog ta bort högen med handdukar, täcken och filtar först..... :D
 
Men visst är det! När man verkligen känner att kroppen är trött och behöver sova och man vet att man inte ens måste hålla sig vaken! Kan krypa ner under täcket och le lite finurligt för sig själv, blunda och sooova :D
 
Dagens bästa är att gå ut och insupa dofterna av blommande fläder och nyslaget hö som torkar i solen. Och i källaren, doften av två hinkar flädersaft. :)
 
Jag kan ju tillägga att när jag funderat ett tag, så såg jag även möjligheten att det syftas på "Killen" med större k än andra, dvs inte bara "killen" vem som helst utan the one "Killen" med versalt K. Men jag rekommenderar att skriva "Killen med stort K" om det inte ska tolkas fullt så tvetydigt... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 039
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 963
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp