Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen på min 10 veckors praktik. Praktiserar på ett företag inom kommunikation/marknadsföring (i vid bemärkelse!) med koppling till kultursektorn.
Blev bjuden på kinesisk buffé till lunch, och blev introducerad till företagets pågående och tidigare projekt, samt mina arbetsuppgifter under dessa kommande veckor. Inte nog med att mina arbetsuppgifter i mångt och mycket är utbildningen hittills i praktisk form, samt extremt relevanta för min fortsatta utbildning, jag får användning av såväl mitt skrivintresse som erfarenheter som tävlingsfunktionär från framförallt större tävlingar. Därtill kommer jag att få utveckla min hittills rätt obefintliga kreativitet något enormt, det känner jag på mig direkt. Mitt första intryck av företaget och praktiken som sådan kan enklast sammanfattas med den käk-krampen jag hade på tåget hem efter en eftermiddag med många skratt och glada miner. Detta kommer bli så bra! :love:
 
Fysioterapeutbesöket idag var helt klart dagens bästa. Det blev så tydligt hur mycket bättre kroppen blivit sen jag var där senast, samtidigt som det var tydligt vad som behöver göras härnäst. Jag känner verkligen fullt förtroende för fysioterapeuten och det är inte vanligt att jag litar på någon form av vårdpersonal alls egentligen. Men ja, det är så tydligt att han har en enorm kunskap, mycket erfarenhet och dessutom förmågan att kommunicera allt på ett bra sätt till mig.

Och ja. Sedan var det väldigt skönt att kunna prata med kollegavännen i telefon när allt gick åt helvete för mig ute på rundan. Då kunde jag skrika, svära och få några lugnande, kloka ord tillbaka :p (och mitt i eländet så började jag skratta åt allt, för det blev så hysteriskt allting... Lyckat)
 
Dagens bästa är att jag och sambon fick vår spontansemester godkänd, så om knappt 3 veckor åker vi till Sverige för att tillbringa en hel vecka i mina föräldrars hus på stranden och bara mysa vid brasan, gå långa promenader längs havet, läsa böcker, se filmer, äta god mat och umgås med varandra. Jag är så himla dålig på att ta semester för att bara vara, är alltid på väg någonstans, så det här känns väldigt välbehövligt! :love:
 
Att jag fått en inbjudan till en intervju på ett projektliedarjobb i kommunen där jag jobbade förra året.
:banana:

Jag visste att projektet skulle starta men inte att de sökte projektledare. Tänkte att nån tjänsteman skulle få det på sin tjänst. Så var det tydligen för min tidigare rektor blev tillfrågad, men tyckte att jag skulle passa bättre.
 
Dagens bästa var nog att jag klarade av dagens runda bättre än väntat och, jag har äntligen lärt mig hur man lägger till nya portar i vårt datasystem på rätt sätt. Hittills har jag varje gång fått fråga en kollega, som senaste gångerna suckat lite och tyckt att jag ju någon gång borde klara det själv. Nu gick det! (och ja, det är jag som hamnar att köra i princip alla rundor med nya portar här... Det byggs inte hysteriskt mycket, men så fort det byggs något så hamnar jag att köra där)

Dagens bästa nr 2 var att morsan hade köpt semlor idag, en till henne och en till mig. Det kommer bli SÅ gott att äta om en stund :d
 
Dagens bästa var att jag fick ett otroligt bra flyt på jobbet. Det kändes lättare och bättre än på länge. Troligen märkte även kollegorna av det också. Förra veckan hade jag en svacka och var allmänt nere mest hela tiden, och upplevde att kollegorna inte var allt för sociala då heller. Men nu när jag var på bättre humör så var allt mer som vanligt igen. Har fått små samtal med var och en av favoritkollegorna, skrattat massor, gått runt och sjungit med i musik som spelats och ja, allt har varit bra helt enkelt. Ska verkligen försöka hålla kvar i den här känslan till imorgon, och försöka få det ännu lite bättre då genom att tvinga in mig i rätt tankebanor.
 
Slutade 1 1/2 timme tidigare än planerat på jobbet. SÅ skönt. Hade dessutom riktigt kul med kollegorna, det blev väldigt avslappnat när vi hade så lite jobb att göra.

Bland det bästa var ändå när jag gick förbi lunchrummet och råkade höra hur kollegorna där satt och (på ett upprört men vettigt sätt) satt och diskuterade mäns våld mot kvinnor och lite annat på samma tema. Att de har sådana diskussioner på det sättet även när ingen kvinna är närvarande känns väldigt bra. Sedan var det en annan som kläckte ur sig ett smått sexistiskt skämt till en annan kollega. Den kollegan gjorde det direkt extremt tydligt att sådant inte var uppskattat. Inte alls. Och han gjorde det på ett så snyggt och bra sätt. Jag blir så glad av att ha så bra män i min närhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp