Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bäst idag är ändå att få sällskap av favoritkollegorna när vi skulle hemåt efter jobbet. När vi gör så, då hinner vi ju prata betydligt mer (och om andra saker) än inne på jobbet. Idag blev det åter igen väldigt tydligt hur ödmjuka och intelligenta de är, och hur lätt det går att prata om precis vad som helst, på vilken nivå som helst och hur otroligt självklart det är med normkritiskt tänkande, att bete sig på samma respektfulla sätt mot alla oavsett kön, ålder m.m... Det är avslappnat på ett sätt som jag nog aldrig upplevt i mäns sällskap. Helt underbart.
 
Dagens bästa är glädjen och energiboosten jag fick efter att ha pratat i telefon med en kollega. Han lät så glad och öppen och det smittade av sig direkt.
Jag som känt mig lite nere tidigare idag, är nu på toppenhumör. Har tom fått frågan om vad jag gjort idag som fått mig på så bra humör.
 
Två jäkligt bra saker idag :D
Första grejen är att vi fick reda på vilka rundor som blir "våra" till våren när allt ska ändras ganska mycket på jobbet. Mina rundor blir jättebra. De blir faktiskt extremt mycket bättre än de jag har i nuläget och jag är hur pepp som helst på att få börja köra dem.

Andra grejen var att jag för första gången fick höra en av favoritkollegorna sjunga lite mer ordentligt. Helt plötsligt tog han i och sjöng hur högt som helst. Och alltså... herregud vilken röst :love: Jag måste verkligen försöka få honom att sjunga mer så att jag hör det. Det där vill jag lyssna på igen. Hur mycket som helst.
 
Har ingen specifik dagens bästa men flera saker har varit bra.

* jätteglad hund hela dagen och med superfokus på rehabbesöket

* få äta massa middag (riktig mat! blivit mycket mackor och fil denna vecka...) när jag var jättehungrig

* att ett sms jag fick för snart ett år sedan fortfarande gick att hitta i telefonen. Orden i det betyder mycket för mig ch det var fint att få läsa dem igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp