Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag hade köpt choklad igår utan att äta upp den. Idag behövde jag verkligen sjunka ner i soffan med en kopp te och choklad efter jobbet. Det är verkligen det bästa sättet för att koppla av för mig, bortsett från att vara ute och gå i skog då, men just idag orkade jag inte med skog och då fick det bli choklad :p

Som tur är hade jag dessutom köpt massor av choklad, så det finns till imorgon med om det skulle behövas då också :angel:
 
Mina borrare :love:

Jag mår totalt skräp (höll på att svimma när jag duschade imorse) men sa åt dem att jag kommer ut och hämtar lådorna nu på kvällen (det är mitt jobb... och jag har ju ingen annan här). Nu ringde försteborraren och sa åt mig att de tar lådorna ikväll och så kommer jag till förrådet imorgon bitti när de lastar av dem och kollar igenom dem. Så vansinnigt snällt :love:
 
Jag har börjat på nytt jobb. Andra veckan nu och alla är så himla trevliga och käcka. Så här långt in på min fjärde arbetsdag känns det fortfarande som ett lyckorus. Det här kommer att bli så kul!
Åh så fint! :D Vad är det för jobb?

Mina borrare :love:

Jag mår totalt skräp (höll på att svimma när jag duschade imorse) men sa åt dem att jag kommer ut och hämtar lådorna nu på kvällen (det är mitt jobb... och jag har ju ingen annan här). Nu ringde försteborraren och sa åt mig att de tar lådorna ikväll och så kommer jag till förrådet imorgon bitti när de lastar av dem och kollar igenom dem. Så vansinnigt snällt :love:
Hoppas verkligen att du mår bättre imorgon!
 
Dagens bästa var åter igen kollegorna. (Ovanligt va? :p )
Jag var seg på morgonen, tog en buss senare än vanligt och så visade det sig att ena favoritkollegan också var sen, så vi hamnade på samma buss ändå. Det blev så tydligt då hur avslappnat det är mellan oss, för vi pratade lite, satt sedan tysta en stund, pratade lite mer, vilade, pratade igen... Aldrig någon pinsam tystnad eller så, utan vi bara... var. Och när vi pratar så kan det vara om allt från jobb till hur världen fungerar till rent fjantprat till personliga problem. Inget ämne är fel, konstigt eller svårpratat.

Och tja, börjar dagen så bra, då fortsätter den lätt bra också. När vi sedan sammanstrålade med övriga kollegor så babblade vi med dem också och jag har skrattat helt galet mycket idag, trots en tung dag där det ännu en gång blev lite övertid. Fast ja, trots övertiden så hade ingen av oss speciellt bråttom hem just för att det var så trevligt att umgås :) Jag som tidigare sett mig som en ganska osocial person. De här människorna får mig att bli precis raka motsatsen - och jag älskar det.
 
Dagens bästa var att jag pratade i telefon med kollegavännen under nästan hela min runda. Det blev SÅ mycket roligare då och jag hann bolla tankar med henne som jag känt ett behov av att prata med någon om.

Och ja, sedan gissar jag att det kommer räknas som dagens bästa att Let's Dance börjar ikväll :D Jag ska titta med morsan, vi tittar alltid på det tillsammans och det lär bli en hur bra kväll som helst.
 
Dagens bästa får bli CD-skivan(!) jag hittade i bilstereon ikväll på vägen hem från jobb.
Skulle byta frekvens på radion pga dålig täckning och kom istället åt CD-knappen. Vips fick jag en skiva i handen. Hade ingen aning om att den satt däri, och då har jag och bilen spenderat MÅNGA mil/timmar ensamma tillsammans under dom senaste åren.
Plötsligt kändes dom sista 1,5 timmarna av hemresan mycket snabbare då det var lika intressant varje gång ett nytt spår började: Vilken låt kommer härnäst?
 
Tog en bra bild!
svanar som landar.jpg
 
Måndagar brukar vara förlorade dagar eftersom jag tar min EPO på tisdag morgon.Den höjer blodvärdet och det sjunker sedansakta under veckan. Dage innan sprutan är jag en tröttmössa och tankspridd.

Kom på den briljanta idén att ta den idag på måndagsmorgonen istället - utan att fråga läkaren.
Idag har jag varit ett briljant geni :rofl:
Tänk vad ett vettigt hb kan göra :D
 
Dagens bästa är att jag vann debatten med vår hyresvärd om när vi egentligen får lov att flytta ut. Jag visste att jag hade rätt redan från början, men att dessutom kunna bevisa det med fullständig dokumentation och sedan få ett "ok då" till svar känns alldeles fantastiskt!

Älskar när jag får möjlighet att vara lite barsk med folk som försöker mucka med mig! :devil::D
 
Bäst idag var att kunna sluta tidigt på jobbet, åka hemåt med favoritkollega och att vi då bland annat pratade om mat (vi var så jäkla hungriga :p ). Han är mycket duktigare på matlagning än mig, men samtalet fick mig mer pepp på att laga något ordentligt och nu har jag en jättegod middag här på bordet. Har slängt ihop allt möjligt gott, färs och grönsaker och äter det med salladsmix. Det här måste jag äta oftare! Det känns verkligen att hela kroppen tycker om det här.
 
Kört 28 mil idag. Erkänner att jag slarvar när det blir en superkort sträcka 70, när det är 90 mest hela tiden.
Och när det är 90 så ligger jag ofta på 100..

Kommer i alla fall in på en 70-sträcka. Kör typ 85. Reflekterar över att det står folk på p-fickan. Ser ut som poliser. Det ser ut som att dom kollar farten med laser. Inser att dom kollar min fart. Som absolut inte är 70. Så bromsar. Inte alls diskret.

Polisen borde ha fått in en högre hastighet än 70 på mig, men det är fullt på p-fickan så jag upplever att jag får ögonkontakt med polisen och han typ tänker; "äh, jag orkar inte".

:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp