Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommartid! :D Ja alltså, det ändrades ju igår, jag vet det. Meeen idag kunde jag tack vare sommartiden gå en rejäl långpromenad med hundarna efter jobbet - i dagsljus :banana: Visst har vi kunnat gå långpromenader efter jobbet ett tag nu, men absolut inte så långa som den idag. Det var så otroligt skönt.
 
Gårdagens bästa var uteritter ned medryttarhästen i det sköna vädret och den väldigt trevliga motionscyklisten vi mötte. Jag hade hoppat av hästen då vi var tvungna att passera ett hus där de jobbade på taket med nån maskin som lär tätt mycket. Hästen är modigare med mig på marken och eftersom passagen av huset skulle ske medan vi korsar en 70-väg så kändes det tryggare att leda henne. Då kommer en man som är ute och motionscyklar förbi och saktar ner i god tid och frågar om jag behöver hjälp och om jag trillat av. Så snällt!! :heart
 
Dagens bästa är att allt gått så otroligt mycket smidigare än väntat, och att jag känt mig både jäkligt duktig och omtyckt på jobbet. Efter jobbet gick jag sedan till en stor hage med hundarna där de skulle kunna leka. Där råkade vi träffa en bekanting och det blev jättetrevligt det med. Och ja, solen skiner också :D Allt är bra idag!
 
Idag träffade jag och hundarna en ny person med hund i den tomma fårhagen som vi brukar leka i. Den personen hade egentligen inte tänkt gå så långt, men hade fått syn på oss och ville prata. Tydligen kände hon igen oss från internet och var bara tvungen att titta närmare på mina damer :D Jättetrevlig träff blev det, och promenaden öht var ganska perfekt med fint väder, glada hundar osv.

Och justja. Ena favoritkollegan är sjukt duktig på typ... allt. Det finns nog ingenting han inte är bäst på egentligen och jag blir ofta så att jag anstränger mig lite extra när han är i närheten för att inte framstå som allt för usel själv :angel: Idag gav han mig spontant beröm, vilket han nog aldrig gjort innan och han sa det så "i förbifarten" när vi pratade lite allmänt jobbprat att det omöjligt kan ha varit annat än ärligt sagt :D
 
Att jag gick på Grand Samarkand (shopping galleria) på arbetstid, förvisso shoppade jag inget, levererade bara ett paket till en butik och långtradaren parkerad utanför. 🤣
 
More like "mina föräldrars bästa" kanske, men lite stolt är väl jag också. :D
Jag lagade lunch, och för nästan första gången var det något som inte bara kördes i micron (stekte wok). Köket stod kvar och maten var fullt ätlig. :up:
Men det som åtminstone jag är mest stolt över (och mina föräldrar också typ!). :cool: Min jacka var jätteskitig efter dag i stallet och behövde tvättas. Såväl tvättstugan, som tvättmaskinen och jackan överlevde mitt försök att tvätta. Jackan kom förövrigt ut hel och ren. 😍

Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Dressyr - Ung och Bortskämd - Tjejen_97.
 
Ska på middag å bio idag äntligen fått bord på bästa pasta restaurangen.
Utöver det i.o.m. ingen läsk alls om än en del glass i.o.m.sjukdom så har jag droppad 0,5 kg sen förra fredan :)
 
Dagens bästa är att jag både fick skjuts hem från jobbet plus att jag inte behöver gå ut mer idag...
 

Bifogade filer

  • 20190405_184205.jpg
    20190405_184205.jpg
    432,1 KB · Visningar: 18
Enda sen jag började på jobbet så har jag varit sjukt imponerad av ena favoritkollegan, för hur han verkar kunna precis allt (och är ruskigt snabb, alltid har stenkoll på allt osv). Hur många gånger han fått hjälpa mig med saker vet jag inte, jag brukar dock försöka be andra om hjälp för att inte han ska tröttna på mig...

Nu på jobbet håller vi på och omorganiserar precis allt, gör om alla rundor som körs och såklart massor av olika grejer då med nycklar, hur det ser ut där vi sorterar posten osv. Kollegan har såklart varit en av de som gjort mest, och blivit lite arbetsledare för hela alltet.

Idag, då kom han plötsligt och frågade mig om lite grejer, sådant som han faktiskt inte hade koll på - och jag kunde ge honom bra svar på allt :banana: Jag hjälpte honom en stund, gick sedan iväg och kort därefter kom han igen och bad om hjälp, sedan gick han, meeen kom tillbaka en tredje gång för att be om hjälp att reda ut lite saker. Sedan hjälptes vi åt att få klart några viktiga sista-grejer där på jobbet. Och det kändes så jäkla bra att äntligen kunna jobba med honom istället för att bara följa efter och be honom om hjälp hela tiden. Vi löste allt så jäkla bra också.

Nu vet jag visserligen sedan tidigare att han tycker att jag är duktig, men nu kunde jag äntligen känna det själv också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 205
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp