Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morotsbilen vi mötte under kvällens uteritt. Föraren stannade för att låta oss rida förbi, och rätt som det var stack det ut en morot genom fönstret. Det visade sig att han precis hade varit och handlat och hade en påse morötter i kassen bredvid sig, så vi stod kvar ett tag och snackade medan hästarna mumsade :D De tycker att bilar är det bästa som finns nu! :laugh:

Ridturen överhuvudtaget var dagens bästa, helt klart. Två timmar i solnedgången med lite plask i en närliggande sjö, och det var tillräckligt varmt för att rida i bara tröjan. Så himla underbart!

29074
 
Det ska öppna två nya ställen vid änden av vår gata, och vi har varit lite nervösa för att det skulle bli något som drog till sig en massa folk och oljud. Idag fick vi veta att det rör sig om en cupcakebutik och en vin & tapasbar - känns helt okej! Och fullkomligt livsfarligt för en gottegris som jag... :nailbiting:
 
Att jag för första gången i år kunde hitta lokalt odlade, färska jordgubbar i affären idag. Garanterat framställda i växthus och sådär, men de är goda och har i alla fall inte flugits hit från tvärsöver jordklotet och jag känner därmed att jag kan köpa ett paket eller två för att lyxa till mina morgonsmoothies lite extra de närmsta dagarna :love:
 
Dagens bästa var att jag pratat i telefon med kollegavännen i ganska exakt 3 timmar :p Vi pratade först när vi var ute och delade post, sedan en stund efter jobbet. Och ja, vi pratade såklart lite på jobbet också. Otroligt trevligt!

Sedan var en kollega tillbaka efter att ha varit sjuk två dagar. Ibland (inte allt för sällan) blir jag tokig på honom och vi tycker inte alltid lika, men vi har alltid en så otroligt rak och ärlig dialog att vi alltid vet precis var vi har varandra. Så, idag efter jobbet blev det att vi tog samma buss hemåt och då pratade vi massor. Det var otroligt skönt att kunna prata och bolla tankar och idéer med honom och precis vad som behövdes idag, vilket jag verkligen inte hade kunnat gissa i början på dagen. Jag har varit väldigt låg några dagar för att allt gått så dåligt, men nu känner jag mig äntligen pepp på allt igen. Märkligt hur oväntat folk kan påverka en ibland...
 
Dagens bästa igår var att jag sprang mitt livs första halvmara (själv hemma)! Tänkte bara distans o tiden var oviktig o ändå blev tiden också jättefin! O då hann jag ändå med att stöpa i backen en gång...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190508-160248_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190508-160248_Samsung Internet.jpg
    106,6 KB · Visningar: 25
Idag fick jag veta att min favorit-timmis kommer och jobbar på måndag :banana:
Han var fast anställd när jag började, men blev sedan timmis för att plugga och har nu haft praktik i jättejättemånga veckor och vi har inte hörts av alls under tiden. Han är en sån där som får mig strålande glad oavsett vilket humör jag är på när jag kommer till jobbet, så otroligt snäll, intelligent och med en fantastisk humor. ÅH vad jag ser fram emot måndag nu :D :D
 
När jag kom till min ena ändhållplats, ropade trafikledningen upp mig.
"En tjej som heter Annika behöver låna din buss för att filma lite i"
Jag ba "Oookej? Visst!"

Så jag körde fram till anvisad plats och där stod Annika Jankell och 2 till och skulle filma en liten snutt i min buss.

Lite roligt!
 
För att börja från början. Ringer VC och pratar med en sköterska om att ta bort "hudprickar". (Extremt trött och vet ej om dom har ett bättre namn just nu). Får svaret att det krävs två besök. Ett för att titta och ett för att ta bort.

Har tid idag för besök ett. Efter 15 minuter har den något förvirrade läkaren tittat, sagt att dom egentligen ser bra ut (3st) och sen ändå gått med på att ta bort två på ryggen. Och dessutom hunnit "operera" bort dom. Där snackar vi effektivitet. Tumme upp! Jag kände mig dock väldigt förvånad över det snabba förloppet. :laugh:
 
Fick hämta ut mitt REK hos ombudet trots att jag egentligen inte hade någon giltig legitimation :o den låg nämligen i paketet :angel:

Körkortet gick ut för två dagar sedan, jag förnyade det för tre dagar sedan och fick höra att jag skulle behöva krångla med tillfälligt ID och allt när det var klart att hämtas ut, så jag är SÅ glad att jag slapp det :bow:
 
Köpte ett tält för ett litet tag sedan. Idag tog jag ut det, kollade att jag verkligen klarar av att resa det samt packa ihop det och få ner det i förvaringspåsen igen. Det gick utmärkt :banana: Tältet verkar dessutom jäkligt bra och precis lagom stort. Provade även en ny sovsäck och den var såå otroligt mysig att jag blev helt pirrigt tokglad och pepp på att ge mig ut i skogen :D
 
Dagens bästa är att jag INTE idiotstädade FÖRE barnkalaset som jag brukar göra ("För man kan ju inte ha stökigt/ostädat när folk ska komma", Vet inte var den tvångstanken kommer från) utan jag städade EFTERÅT så nu är kalaset över, huset nystädat och jag är N.Ö.J.D!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 189
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 971
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp