Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens bästa: helt underbart väder från morgon och över dagen och kvällen. Rolig promenad med Frej och hans kompis där jag lät hundarna springa fritt ett par gånger. En tur ner till sjön där vi glatt överraskade hittade extramatte och således fick trevligt sällskap en lång stund.

Dagens bästa: att umgås med en av mina bästa vänner i flera timmar, jag önskar att vi bodde närmare varandra så att vi kunde träffas ofta igen.
 
Dagens bästa blev att ta sällskap en bit med ena favoritkollegan efter jobbet, och nu har vi bestämt att vi (tillsammans med de andra två favoriterna) ska ha en liten mini-AW innan alla sticker iväg på utomlandsemestrar om en dryg vecka :D Herregud. Hur ska jag klara mig utan dem? Vi umgås ju 6 dagar i veckan nu och sedan kommer jag inte få se dem öht på 3 veckor...
 
Dagens bästa, i en för övrigt mycket bra dag, var att en av mina favoritföräldrar blev ledsen när vi sa hejdå på skolavslutningen. Jag slutar på skolan och vi har haft en väldigt bra relation och hon har ett barn med svårigheter, som har varit mitt mentorsbarn.
När hon kom fram kunde hon bara säga ”Jag blev så ledsen när jag läste..” och sen sprack rösten och vi stod bara och höll i varandra, tårögda. Det var ett så himla fint ögonblick! Tjocka i halsen båda två tackade vi för den här tiden och önskade varandra lycka till och så vidare.

Det var så fint och berörde mig så djupt! Jag vet, rent logiskt, att jag är en riktigt bra lärare och är väldigt omtyckt av både vårdnadshavare och elever. Men det blev så verkligt på något vis. Och så fint. Det ögonblicket kommer jag nog ta med mig resten av livet.

Näst bäst var att skolbibliotekarien kom fram efter personallunchen och sa hejdå. Hon var också uppriktigt ledsen över att jag slutar! En människa som jag ser upp till men har aldrig trott att hon ens visste vem jag var, mer än en av lärarna i fyran. ”Du som är så fin!” upprepade hon flera gånger när vi pratade. Jag har alltid sett mig som en bra lärare men kanske inte som en ”fin” människa. Att jag har lyckats göra intryck på en person som jag har träffat ett tiotal gånger och att jag uppfattats som ”fin” tar jag som en stor komplimang!

Så jävla tacksam för livet nu bara.
 
Att jag igår kväll fick frågan om jag ville/kunde hoppa in på sista minut jobb. Aldrig jobbat för dom tidigare men setts under andra jobbsammanhang. Känns som att min tro på mig själv blev lite högre och en dörr öppnats lite.

Som bonus innebar jobbet att jag behövde köra bil i för mig okänd, betydligt större stad än vad jag brukar köra i. Jag brukar överlåta körande åt andra i dessa fall, men denna gång fick det bära eller brista.
Jag överlevde. Och hittade även ut till min trygga landsväg igen (efter lite miss med filbyte i centrum.)
 
Gårdagens bästa är att jag ensam lyckades ta mig igenom två flygplatser helt ensam (en av mina största rädslor haha), lyckades hålla huvudet någorlunda kallt genom de problem som uppstod, hittade en ny kompis på flyget att prata en massa med och slutligen fick träffa killen igen efter 3 månader. Och när jag anslöt till wifi så vibrerade mobilen för att säga att jag fick A på senaste tentan! Lyckodag :love:
 
Bäst idag var att jag klarade en 6a :D (och att jag hade otroligt trevligt med mitt klättersällskap)
20190616_171246.jpg

(De orangea små plupparna tog jag mig upp för)
 
Tja, jag är bra på upprepningar i den här tråden :p

Bäst idag var att klättra :D Det gick visserligen inte så bra med själva klättringen idag, men det är så underbart att umgås med kollegorna att det inte gjorde så mycket. En av deras vänner råkar dessutom vara instruktör på stället. Han är otroligt trevlig och vi har bestämt nu att jag ska få ta grönt kort också (det är sådant man ska ha för att få/kunna klättra med rep och sele på höööga väggar och ÅH vad jag vill!). Alltså. Jag älskar klättringen.
 
Att jag "jobbar" hemifrån idag, men egentligen inte har så mycket att göra, och att chefen har hintat om att det inte gör så mycket om jag bara just "jobbar" hemifrån idag. Så jag håller ett öga på mailen, har uppdaterat hemsidan lite snabbt och skrivit en artikel, men tänkte nu bädda ner mig under en filt i soffan och se ett avsnitt av min serie :D
 
Dagens bästa var att jag fick känna mig riktigt duktig på jobbet.
Vi har ett postnummer som är skitsvårt att sortera innan man vant sig, det är massor av företag som får post i olika namn, företag som har postfack på helt andra adresser än vad de får posten till osv. Hon som brukar köra den rundan är bortrest nu. Innan det blev hennes runda så var den min, så tja, jag kan den där.

Idag skulle jag dock köra min nuvarande runda, men jag och en annan skulle därefter dela upp den knepiga rundan. Det resulterade i att jag under förmiddagen sorterade posten till min runda, samtidigt som 4 olika kollegor stod runt om i lokalen och då och då ropade till mig för att fråga hur de skulle göra med lite allt möjligt :p (och jadå, jag hade svar på allt) Dessutom hjälpte jag en av timmisarna att få i ordning sin runda, visserligen för att vi delade på ett postnummer, men ändå. Jag hade fullt upp idag och klarade det utan konstigheter. Dessutom gick det mycket bättre än väntat när jag skulle köra själva rundan. Det var svår(!) post bitvis, stooora sladdriga papper kombinerat med pyttesmå papper, eller så tjocka buntar tidningar att de knappt gick att lyfta. Men ja, jag lyckades köra min runda och hjälpa till med utdelningen av "krångliga rundan" på samma tid som jag första gångerna körde enbart min runda (med andra ord, jag har blivit ganska snabb). :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp