Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är att min snälla mor gör sitt bästa för att skämma bort mig nu när jag är hemma och sjuk. Gick till henne på morgonen, sedan har hon ordnat te åt mig så fort jag vill ha det, hela tiden kollat om det är något jag vill ha som hon kan ordna och hållit sig tyst när jag vilat/sovit. Det känns jättefint att kunna sitta här istället för att sitta ensam hemma och tycka synd om sig själv :p
 
Att en av mina absoluta favoritartister från den svenska musikscenen ska spela på ett ställe i närheten av där mina föräldrar bor under just en av de 10 dagar som jag är där i sommar! :bump: Mamma nämnde det lite sådär i förbifarten och jag kunde knappt tro det när jag insåg att jag skulle vara i krokarna just den kvällen. Åååh vad jag längtar!
 
Att jag de senaste dagarna känt mig så väldigt förälskad i lägenheten vi köpte för två månader sedan. Det är ju alltid lite (mycket!) läskigt sådant där, och det har tagit sin lilla tid att bo in sig, men vi trivs verkligen helt fantastiskt bra och den är så fiiiin! :love:
 
Min farmor ringde idag och nästan grät av lycka. Jag skickade ett vykort till henne från USA för några veckor sedan och det kom fram idag. Jag hade ingen aning om att det betydde så mycket för henne, jag har aldrig hört henne så glad förut. Så dagens bästa (snarare veckans bästa) var att höra hur lycklig hon blev av det. Och nu ska jag se till att skicka vykort var jag än åker, även om det bara är inom Sveriges gränser :)
 
Min farmor ringde idag och nästan grät av lycka. Jag skickade ett vykort till henne från USA för några veckor sedan och det kom fram idag. Jag hade ingen aning om att det betydde så mycket för henne, jag har aldrig hört henne så glad förut. Så dagens bästa (snarare veckans bästa) var att höra hur lycklig hon blev av det. Och nu ska jag se till att skicka vykort var jag än åker, även om det bara är inom Sveriges gränser :)
Haha min mormor ringde för en halvtimme sen - glad över vykortet jag skickade från USA en vecka sen :D. Hon blir alltid så glad för vykort så jag skickar varje gång jag reser :).
 
Min farmor ringde idag och nästan grät av lycka. Jag skickade ett vykort till henne från USA för några veckor sedan och det kom fram idag. Jag hade ingen aning om att det betydde så mycket för henne, jag har aldrig hört henne så glad förut. Så dagens bästa (snarare veckans bästa) var att höra hur lycklig hon blev av det. Och nu ska jag se till att skicka vykort var jag än åker, även om det bara är inom Sveriges gränser :)
Haha min mormor ringde för en halvtimme sen - glad över vykortet jag skickade från USA en vecka sen :D. Hon blir alltid så glad för vykort så jag skickar varje gång jag reser :).

Postens app Riktiga vykort! Helt magic grej :)
 
Ja den är grym faktiskt! Skickar man innan kl 16 är det oftast framme nästa dag.

När vi röjde mammas och pappas lägenhet tog jag hem hela samlingen vykort med mig i Grekland. I princip enda gången jag tar selfies. Mamma älskade dem. :heart
Så himla fint :heart

Åh det hade varit perfekt från USA. Aja, nästa gång!
 
Dagens bästa var att lyssna på sommarprat under tiden jag delade post. Först Tony Irving och sedan Stina Wollter. Båda två riktigt, riktigt bra. Fast under Stinas sommarprat så började jag gråta som en tok och hoppades för allt i världen att ingen skulle se mig, kan ju inte ha sett riktigt klokt ut när jag åkte runt där bland husen - tydligt jobbandes... Nåja :p Har ni andra inte lyssnat på deras sommarprat än så gör det!
 
Våra nya grannar! Pga en vattenläcka för ett par veckor sedan blev vi inbjudna på ett glas vin nu ikväll. 4,5 timmar senare har vi precis kommit hem, efter en supertrevlig kväll fylld av massor av intressanta samtal. De är så himla lika oss på så många sätt och det känns som början på en riktigt bra vänskap :)
 
Ja den är grym faktiskt! Skickar man innan kl 16 är det oftast framme nästa dag.

När vi röjde mammas och pappas lägenhet tog jag hem hela samlingen vykort med mig i Grekland. I princip enda gången jag tar selfies. Mamma älskade dem. :heart
Håller verkligen med! Vi skickar alltid till min farmor och sambons morfar när vi är iväg. Extra plus för att det går att göra kort i A4 samt få väldigt stor och tydlig text vilket gör det så mycket enklare att se för sambons synskadade morfar. :up:
 
Klättringen, igen :D
Jag kände av förkylningen, meeen det var så mycket som gick bra ändå.
Jag värmde upp på några lätta väggar och fick mycket bättre uppvärmning än tidigare gånger, det kändes verkligen bra. Sedan klättrade jag en svår vägg som jag kämpade med förra gången. Den här gången gick starten superbra och det kändes verkligen att jag blivit duktigare. Min nya utrustning känns också perfekt.

Dessutom hade jag sällskap av min nya klätterkompis, han som gick kurs tillsammans med mig förra helgen. Han är så enkel att umgås med, otroligt trevlig, lättpratad och vänlig. Dessutom börjar han bli så duktig nu på att säkra, så när jag klättrar på de höga väggarna känns det ändå helt lugnt. När inte ens jag blir rädd, då är det bra :p Men ja, jag är verkligen jätteglad åt att vi träffats och med lite tur kan han följa med och klättra fler gånger snart.

---------

Med lite eftertanke måste nog ändå det här ses som dagens bästa, att jag kan skriva massor av bra om dagens klättring. Det hade varit mycket mer "typiskt mig" att ha så mycket fokus på de väggar jag inte klarade att jag helt missat det som gick bra. För det var massor som jag inte lyckades med idag, ändå känns det bra. Det är jävligt bra för att vara mig.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp