Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att reflexen (som såg så klen ut) på hundens nya täcke, var så bra :p
 

Bifogade filer

  • 20181205_164917.jpg
    20181205_164917.jpg
    176,5 KB · Visningar: 18
Det gick så jäkla bra på jobbet idag :D Jag fick köra en villarunda (och alltså, det är skitsvårt!), men det gick så otroligt bra ändå. Senare på dagen ringde kollegor, de tänkte komma och hjälpa till, men då var jag redan klar och inne på kontoret igen. De blev jätteförvånade :p Sedan när alla var inne så skulle jag gå till datarummet och när jag närmade mig så hörde jag hur några andra satt där och pratade. De pratade högt och ivrigt om hur bra det hade gått för mig, hur snabb jag hade varit osv. Det kändes hur kul som helst att de pratade så även när de trodde att jag inte hörde.

Dessutom har jag fått möjlighet att prata massor med favoritkollegorna, igen. Jag har upptäckt att vi pratat väldigt mycket nu senaste tiden, och det känns lite som att det inte kan vara en slump utan att vi faktiskt skapar möjligheter att prata för att vi tycker om det. Det känns också fint. Sedan gick jag hemåt med två av dem och när vi sedan skulle åt olika håll så började den ena kollegan gå baklänges för att kunna prata ännu lite mer innan vi skildes åt :p Åh, sådana här dagar får det gärna komma fler av!
 
Dagens bästa är definitift mina vänner!! :bow:

Är sjuk och märkte det när jag vaknade, så det blev att vara hemma idag. Somnade om efter någon timme vaken och vaknade igen runt 14.00. Då hade jag fått sms av de flesta av mina vänner där de frågade hur det är med mig, några hade skrivit på snapchat och några personer jag endast gjort enstaka grupparbeten med (vi skulle haft någon schemabrytande dag med aktiviteter över alla klasser på skolan) hade skickat mail till skolmailen och sagt att de tyckte att det var tråkigt att jag inte var med. Jag älskar min skola och jag älskar mina vänner minst lika mycket :bow:.

Detta känns på något sätt som en bekräftelse på att jag, även om jag inte är den som gillar att stå i centrum, inte är osynlig :banana:
 
Att få hämta Frej hos hundvakten efter jobbet :heart Och att det hade gått bra, att han verkat lugn och trygg och inte skällt mycket (ny hundvakt).

Blir ofta att jag berättar om lite besvärliga saker om min hund när jag pratar med folk, men faktum är att han ändå är fantastiskt duktig lillskrutten :heart
 
Pratade i telefon med en vän/kollega i... 3 timmar idag? Hon var sjuk och hemma från jobbet, så då pratade vi i telefon istället :p Det känns så fint att ha någon att prata med om allt, både jobbrelaterat och icke-jobbrelaterat. Trots 9 års åldersskillnad så är allt så lätt mellan oss. Helt underbart.
 
Att få rida ut med en av mina bästa vänner och få känna lukten av varm häst och njuta av sagolandskapet som blir av snön. Även att hästen uppförde sig jätteväl efter att jag väl kommit upp i sadeln.

Egentligen har jag nog räknat ut hästeriet ur mitt liv. Samtidigt betydde det så mycket under så många år att det gör mig vemodig nu när livet ser annorlunda ut. Nåväl, dagens bästa var det ändå!
 
Att det är så mycket ljusare ute nu när det kommit snö! Det kändes SÅ mycket lättare att gå långpromenad med hundarna efter jobbet, och eftersom det inte var kolsvart överallt vågade jag även släppa dem lösa en stund.

Och tja, på delad förstaplats som "dagens bästa" får eftermiddagens samtal med kollegor hamna. Igen. Jag blir på så löjligt bra humör av att prata med vissa av dem och just idag hanns det med ovanligt mycket sådant för att vara en måndag.
 
Hade varit lite orolig inför det här med att äta "jullunch" med kollegor och chef. Visst inte alls vad jag hade att förvänta mig osv och sådant (framförallt om det ska ätas) får mig inte alls bekväm. För att göra det hela ännu lite värre så lyckades jag på något vis komma sist in i lunchrummet. Väl där så visade det sig att den enda lediga platsen vid bordet var ungefär där jag brukar sitta, och mitt mellan två av mina favoritkollegor :D Det kändes som om det var planerat av dem ändå på något vis, för de två brukar alltid sätta sig bredvid varandra annars när vi alla samlas.

Mellan de två så kunde jag slappa av helt, och så blev det att jag och den ena av dem satt och pratade nästan konstant genom lunchen, läste en tidning tillsammans och hade det riktigt trevligt. Det var SÅ skönt att även det blev lugnt och inte bara ok utan faktiskt otroligt bra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp