Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag sov så bra inatt igen. Jag la mig i sängen igår och somnade så fort jämfört med hur det brukar vara, sedan sov jag lugnt hela natten. Det är helt underbart! Det här måste jag se till att komma ihåg, att det påverkas så mycket av matvanorna. Jag vill verkligen inte tillbaka till hur det varit senaste tiden.
 
Gårdagskvällen spenderades på Aifur och det var som vanligt en höjdare. Killarna i musikunderhållningen tog verkligen ut svängarna och smög in allt möjligt i musiken. Att inleda traditionell folkmusik med några takter Black Sabbath är för mig som gammal musiker underhållning på hög nivå. Höjdpunkten var nog när de helt plötsligt går över i att spela "Tequila". En servitris är mycket snabb med att fatta galoppen och hoppar upp på scenen med en flaska tequila varpå de får en mugg var medan de fortsätter spela...

 
Gårdagskvällen spenderades på Aifur och det var som vanligt en höjdare. Killarna i musikunderhållningen tog verkligen ut svängarna och smög in allt möjligt i musiken. Att inleda traditionell folkmusik med några takter Black Sabbath är för mig som gammal musiker underhållning på hög nivå. Höjdpunkten var nog när de helt plötsligt går över i att spela "Tequila". En servitris är mycket snabb med att fatta galoppen och hoppar upp på scenen med en flaska tequila varpå de får en mugg var medan de fortsätter spela...

Oj! Vad är det här för ställe?
 
Det är en vikingarestaurang på Västerlånggatan. Hade kunnat vara en rejäl turistfälla med hjälmar med horn etc. Istället är det hyfsat historiskt korrekt (förutom att man får gaffel...), levande musik (och för mig som älskar vevlira är det paradiset...), bra mat och ett schysst utbud av mjöd, mölska och öl. Inget för den blyge, för varje sällskap ropas ut och man sitter vid långbord. Ägs av E-type som är en riktig historienörd, och inredningen är till stor del rekvisita från Arn-filmen.

 
Det är en vikingarestaurang på Västerlånggatan. Hade kunnat vara en rejäl turistfälla med hjälmar med horn etc. Istället är det hyfsat historiskt korrekt (förutom att man får gaffel...), levande musik (och för mig som älskar vevlira är det paradiset...), bra mat och ett schysst utbud av mjöd, mölska och öl. Inget för den blyge, för varje sällskap ropas ut och man sitter vid långbord. Ägs av E-type som är en riktig historienörd, och inredningen är till stor del rekvisita från Arn-filmen.

Låter (och ser ut att vara) jättehäftigt!
 
Gårdagskvällen spenderades på Aifur och det var som vanligt en höjdare. Killarna i musikunderhållningen tog verkligen ut svängarna och smög in allt möjligt i musiken. Att inleda traditionell folkmusik med några takter Black Sabbath är för mig som gammal musiker underhållning på hög nivå. Höjdpunkten var nog när de helt plötsligt går över i att spela "Tequila". En servitris är mycket snabb med att fatta galoppen och hoppar upp på scenen med en flaska tequila varpå de får en mugg var medan de fortsätter spela...

Jagvill gå.
 
Dagens bästa är lägenheten vi har hittat och ska gå på visning för. Alltså TITTA BARA på byggnaden!

Screenshot 2019-01-07 at 11.11.42.png


(jepp, är fullt medveten om att det kommer att vara en massa fel på den och att vi förmodligen blir besvikna, men tills dess tänker jag drömma :D)
 
Två väldigt bra saker idag!
Dels fysioterapeutbesöket. Extremt jobbigt, men givande. Det känns verkligen som om min kropp kommer kunna bli så bra som det öht är möjligt på det här sättet. Så många detaljer i hur fysioterapeuten jobbar som får mig att känna att ja, han vet verkligen vad han pysslar med.

Sedan var det väldigt bra på jobbet också, eller blev bra på eftermiddagen rättare sagt. Ett av våra områden är hemskt att dela post till, för det har byggts mycket nytt där, allt är i oordning, inget fungerar och det är dessutom stort som f*n. Jag delade dit en period i somras/höstas, tills jag tvärvägrade för att det var för jobbigt (började också en övertalningskampanj hos chef för att göra om hela rundan). Hann dock få ordning på det som hos oss var trassligt så att det blev relativt lätt för min efterträdare att ta över. Den personen råkade bli en av mina favoritkollegor och jag har nästan tyckt lite synd om henne som delat den rundan. Nu är det iaf bestämt att från och med imorgon så delar hon och jag den tillsammans. Då blir det bara hälften så mycket att göra och det kommer göra allt otroligt mycket lättare. Vi jobbar dessutom så otroligt bra ihop att det nog t.o.m. kan bli kul att köra det där eländesområdet ihop. Den här lösningen är verkligen hur bra som helst :D
 
Två bra saker hos mig med ikväll :)

1. Fick tag på min gamla terapeut och fick bokat en tid om en månad :) Känns så skönt att få hjälp med att arbeta med min dåliga självkänsla. Hon hjälpte mig så med mina oros-tankar när jag gick hos henne för några år sedan, så har förhoppningar på bra verktyg att jobba med även denna gången!

2. Fick tag i en uppfödare av en av mina favoritraser, som har en sex månaders unghund till salu :bump: Fler intresserade, men ska dit och hälsa på på söndag :D
 
I förmiddags kunde jag stå och sortera post med den kollega som jag blivit närmast vän med, och en timmis som är jättetrevlig. Vi pratade på för fullt och så visade det sig att kollegavännen helt missuppfattat en jobbrelaterad sak. Det blev så hysteriskt kul att jag skrattade tills tårarna rann :rofl: (och ena favoritkollegan stod en bit bort, tittade åt mitt håll och hade helt missat det roliga. Jag tyckte lite synd om honom som inte var med på våra roligheter, menmen).

Jag gillar att ha kul på jobbet :angel: Det känns också riktigt bra att jag och kollegavännen ska samarbeta massor imorgon och då kommer kunna prata med varandra från det att vi börjar till det att vi slutar (med undantag för ca 2 timmar mitt på dagen iofs).
 
Åter igen kollegorna som dagens bästa :p Har idag pratat mer än vanligt med ena favoritkollegan och det är så otroligt trevligt varje gång. Det är inte alltid som jag kommer mig för att prata med honom, för han är inte alltid den som inleder samtal hela tiden. Nyttig träning för mig som annars bara hakar på när andra redan pratar om något...

Och ja, det var också kul med en person ute på rundan idag som kommenterade att jag inte sjöng idag, och "Det var ju inte alls lika roligt!". Så nu har jag lovat att sjunga nästa gång jag kör den rundan :D
 
Dagens bästa är utan tvekan att en av mina närmsta vänner tog examen idag och nu har klarat av en riktigt kämpig utbildning. Hon har jobbat så otroligt hårt de senaste åren för att klara det där, har utvecklats så otroligt mycket som person och gjort saker hur bra som helst som vi förut knappt trodde var möjliga. Jag är verkligen jätteglad för hennes skull :love:

Sedan har jag själv också fått veta lite saker som gör att min egna framtid kan bli ganska intressant... och jag har bytt däck på cykeln helt själv :p Känner mig duktig som klarar sådant!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp