Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa måste ju vara hur jäkla smidigt flytten gått idag. Efter lite manfall av olika anledningar var vi fyra kvinnor kvar. Och som vi jobbade! På strax över fem timmar, inkl lunch, hade vi burit ner allt från lägenheten på andra våningen och burit upp i lägenheten på tredje vånigrn 1,5 km bort. Jäkla vad grymma vi var! :bump:
 
Bäst idag var att jag var tvungen att ta buss hem och att bussen var rejält försenad :p Alltså, det var verkligen det bästa, för det gjorde att jag och en favoritkollega (som skulle med samma buss) fick tid att sitta och prata riktigt länge, både i väntan på bussen och när vi sedan åkte med den. Hade bussen kommit i tid så hade det blivit mindre tid till prat för oss.
 
1) Att tanten som tvärstupade i en snödriva idag var helt oskadd.
2) Att vi var tre som var i närheten och stannade, plus en person som kastade sig ur sin bil en bit bort och kom fram. Alltid skönt att se att folk bryr sig. Det såg ut som hon blev påkörd av en annan bil så vi var lite upprörda först, men hon hade snubblat när hon klev undan för bilen och var som sagt helt oskadd om än jäkligt snöig. :p
 
Går "kurs" via af just nu, tydligen ska jag vara kvar här tills jag börjar studera i höst. Så idag under nästan hela kurstiden har jag letat dator. Kom då på att vi hade en kommunikatör i gruppen så han fick välja mig i slutskedet att välja mellan 2 olika datorer. Så det var kanon sen tyckte han att både jag hade valt ut var skitbra så tydligen kan jag datorer :D
 
Dagens bästa var att jag fick köpa såhär fina ägg från hemmahöns :).

20190207_185127.jpg
 
Jag får vara lite enformig i den här tråden verkar det som :angel:
Bäst idag var också att åka buss med favoritkollega, både till och från jobbet idag. På hemvägen råkade det bli så att vi gick och pratade i en timme ungefär. Det kändes fint trots att vi båda var trötta.
 
Att få gå och lägga mig nu. Somnade ett par minuter runt klockan tre och hade nog tänkt vila igen men hann aldrig göra det. Nu gör vi i alla fall kväll!
 
Bäst idag är ändå att dagen som helhet varit så bra som en måndag kan vara. Men, en stor bidragande orsak till det var att jag kunde åka buss till jobbet med favoritkollega, sedan umgås med båda favoritkollegorna en stund efter jobbet. (och jadå, vi hann prata lite under arbetstid också :p ) Jag brukar ha svårt att känna mig bekväm med folk, framförallt om det blir som en liten grupp med människor (att umgås med bara en är betydligt lättare), men med de två så blir allt så avslappnat och kul, och jag känner verkligen hur jag för det mesta kan slappna av och vara mig själv fullt ut. Det inte bara accepteras, det uppskattas t.o.m. Helt underbar känsla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp