Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
F206694E-9527-41BB-85FF-2E9B90DCDA77.png

Jon Hamm :love:Samt att dom pratar lite om Good Omens som 1) tydligen kommer som serie i år?! 2) castar både Hamm, Tennant, och Benedic Cumberbatch 😱:heart
 
Bäst idag var helt klart att det råkade bli en promenad med ena favoritkollegan och hundarna efter jobbet idag. Jag var lite låg efter jobbet (helt utan anledning, för allt har gått bra idag) och den där promenaden var precis vad som behövdes. Kollegan har bara träffat hundarna lite snabbt förut, men nu när vi gick promenad så blev han lite imponerad av hur de betedde sig och hundarna är jätteförtjusta i honom, så det var ju lyckat det med :p
 
Idag var jag enda kvinnan på jobbet. Något mansdominerad arbetsplats kan ju lätt konstateras :p Men, det var lika trevligt som vanligt och jag blev åter igen påmind om hur skönt det är att kunna vara i en hel grupp med män och ändå bli behandlad respektfullt, bli tagen på allvar och allt sånt där. Sådant som borde vara så självklart är verkligen självklart där. Mina kollegor är verkligen världsbäst.
 
Egentligen inte dagens bästa utan mer dagens intressantaste och kanske omtänksammaste (om än obehövligt):

I mataffärens delikatessdisk erbjöd personalen smakprover av olika slag. Jag fastnade för lomo iberico och sa att jag ville ha ett hekto.

Den unga säljaren tittade bekymrat på mig och sa att man inte behöver handla bara för att man smakat, speciellt inte när det är dyrt. Jag vidhöll att jag gärna ville köpa. Hen sa att det kanske räckte med 30 gram och sedan förpackade hen just 30 gram.

Jag kanske behöver köpa nya kläder 👼:)
 
Egentligen inte dagens bästa utan mer dagens intressantaste och kanske omtänksammaste (om än obehövligt):

I mataffärens delikatessdisk erbjöd personalen smakprover av olika slag. Jag fastnade för lomo iberico och sa att jag ville ha ett hekto.

Den unga säljaren tittade bekymrat på mig och sa att man inte behöver handla bara för att man smakat, speciellt inte när det är dyrt. Jag vidhöll att jag gärna ville köpa. Hen sa att det kanske räckte med 30 gram och sedan förpackade hen just 30 gram.

Jag kanske behöver köpa nya kläder 👼:)

Vad gick den loss på per hekto då? Låter ju som det vore guld de sålde.
 
Egentligen inte dagens bästa utan mer dagens intressantaste och kanske omtänksammaste (om än obehövligt):

I mataffärens delikatessdisk erbjöd personalen smakprover av olika slag. Jag fastnade för lomo iberico och sa att jag ville ha ett hekto.

Den unga säljaren tittade bekymrat på mig och sa att man inte behöver handla bara för att man smakat, speciellt inte när det är dyrt. Jag vidhöll att jag gärna ville köpa. Hen sa att det kanske räckte med 30 gram och sedan förpackade hen just 30 gram.

Jag kanske behöver köpa nya kläder 👼:)
Fast jag kan tycka att det är fel av säljaren. Okej att han upplyser för dig att det blir dyrt, men att sen bara ge dig en tredjedel av vad du faktiskt beställde? Märkligt.
 
Fast jag kan tycka att det är fel av säljaren. Okej att han upplyser för dig att det blir dyrt, men att sen bara ge dig en tredjedel av vad du faktiskt beställde? Märkligt.
I det här fallet tycker jag inte det, faktiskt. Det märktes att det var av omtanke. Om det tvärtom varit en dryg säljare som såg ner på mig (pga fattigt utseende), då hade jag reagerat.

Och om det hade varit absolut nödvändigt med ett hekto, så hade jag insisterat.
 
Eller så såg jag extremt fattig ut.
Minns inte exakt priset men runt 800 kr/kg.

Hmm, jadu. ”Klarar du verkligen av att betala 80 kronor? Du ser mer ut som en som kan betala 25 kronor.” ”Du! Jag ska moffa skinka ikväll, ladda upp med ett kilo dyrgris, pojkspoling”. Sen väntar man tills han slutar för dagen och vickar ut den i sopen framför ögonen på’n. Du vet, för att fastställa dominans eller nåt sånt onödigt.
Nä men ja, det var väl både snällt och onödigt kanske.
 
Idag bestämde jag mig för att handla på väg hem från jobbet, för att ha det överstökat. Jag var (är) toktrött och kände inte för att först gå hem och sedan ge mig ut igen och handla behövdes.

När jag kom till kassorna såg jag att det var extremt lite kö vid en av dem och började gå dit. Precis då sätter hon som jobbar där upp skylt med "Kassan stängd", meeen när hon såg att jag kom så sa hon att det var ok att jag kom ändå, hon kunde ta mina grejer innan hon slutade. Hon ville säkert hem precis lika gärna som mig, men tack vare att hon stannade en minut extra så sparade jag massor av tid. Just idag var det verkligen guld värt.

(Misstänker också att hon gjorde det delvis för att hon känner igen mig, jag handlar ofta där, men det gör mig inte mindre glad)
 
Idag på jobbet skulle jag köra en villarunda. Och för den som inte vet: att dela post på moppe till villor, det är skitsvårt! För att vara snabb och effektiv behöver man nämligen köra utan att någonsin stanna... Mina kollegor, de saktar bara in vid lådorna, plockar upp posten och kastar ner i lådan och kör vidare. Det går sjukt fort! Första gången jag såg en av de snabbaste kollegorna göra så, då undrade jag hur det alls var fysiskt möjligt. Jag SÅG att det var möjligt, men kunde inte förstå att det faktiskt var det ändå...

Meeen, idag lyckades jag faktiskt dela post till några lådor utan att stanna vid dem :D (och blev så förvånad att jag helt missade nästa låda...) Det kändes så jäkla bra. Dagens runda körde jag även i måndags, och trots att det var nästan mer post idag än förra gången så körde jag den ungefär 40 minuter snabbare nu.

ÅH vad jag gillar att känna mig duktig :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 838
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp