Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa -i en annars förvirrande utbildningsdag - är en övning vi började med.

Vi skulle i tystnad sitta och titta på varann och den ena av oss tänka att den andra är ett problem, och sedan byta roller.
Efteråt sa den jag gjorde övningen med, att det var svårt att tänka att jag var ett problem när jag satt där och glittrade och lyste!
 
Dagens bästa, när jag ringde till supporten för min hemmabioanläggning och han som svarar låter först lite uttråkad, samtalet flyter på jag är mitt vanliga jag och förklarar problemet. Allt löser sig, han tog min mail och skickade en bekräftelse på mailet om service, där det står "Tack för ett trevligt samtal!"

Av någon anledning gjorde det mig så glad, jag känner mig lyckad som lyckats göra en annan människa glad. :D
 
Jag hittade fyra tior som jag (åtminstone tror att jag) inte visste att jag hade! Hittade även Frejs tre mjölktänder som jag sparat. (Däremot hittade jag inte påbörjade klippkortet för hundrastning utan bara de två förbrukade :cautious: men det hör nog hemma i annan tråd. Egentligen.)
 
Dagens bästa är ny rabatt!


47054243934_e066216b78_b.jpg
 
Dagens bästa -i en annars förvirrande utbildningsdag - är en övning vi började med.

Vi skulle i tystnad sitta och titta på varann och den ena av oss tänka att den andra är ett problem, och sedan byta roller.
Efteråt sa den jag gjorde övningen med, att det var svårt att tänka att jag var ett problem när jag satt där och glittrade och lyste!

Hmm... får jag fråga vad övningen gick ut på?
 
Att känna att jag verkligen ansträngt mig på jobbet för att få till det bra. Det blev inte perfekt på något sätt men jag känner mig ändå nöjd i att verkligen ha försökt göra mitt bästa. Det ska man väl alltid, men det är inte alltid man får fram den där glöden.

Att träna nosework med Frej! Han är så glad och duktig och positiv.
 
Slängde upp en ny ryttare på ponnyn, vilket ponnyn tycker är skitläskigt. Hon har bara accepterat tre ryttare innan, nu gick det bra med en fjärde! Hon Galopperade dock typ fem varv på ridbanan innan jag fick ställa mig framför henne och säga "ptro!". Efter det så gick det bra. :D
 
Dagens bästa var att vi hade så otroligt kul på jobbet idag. Alla de som jag trivs bäst med var på plats, och vi kunde dessutom jobba ihop mycket, vilket innebar en hel del prat och skratt. Så trots att det var mycket att göra idag flöt allt på riktigt bra och tja, allt kändes bra.

Sedan efter jobbet träffade jag en vän och tränade hund lite. Det var riktigt bra det med :D
 
Att uppfödaren till min gamla sköthäst, som var den som gjorde mina tonår uthärdliga och gav mig mycket i fem år, har kontaktat mig för att fråga hur hästen mår och vad han fick för liv efter att han såldes från henne som fyraåring. Jag minns att jag försökte hitta uppfödaren när jag var yngre utan att lyckas, så det känns fantastiskt att hon har lyckats hitta fram till mig såhär 13 år senare. Hästen lever tyvärr inte längre, men det är jätteroligt att få chansen att prata med den som födde upp honom och verkligen berätta för henne vilken fin och speciell ponny hon skapade, och det har dragit upp så många fina (och sorgliga) gamla minnen. :love:

30108


Jag har dessutom blivit välkommen att besöka dem på stuteriet nästa gång jag är i Sverige, det är tydligen fortfarande igång! :D
 
Dagens bästa var att bilen gick hela 66 km på el idag trots att den har en angiven räckvidd på 58 km. Sedan gick den 1 km på bensin och därefter resterande 6 km på el igen. Ibland får man optimala förhållanden med både vindstilla och en fin slipstream bakom en långradare.

Mvh,
Lättroad
 
Att jag är på så fruktansvärt bra humör idag och har massor att se fram emot de närmsta veckorna/månaderna. Om 4 timmar ringer det ut för långhelg, och jag har för en gångs skull inte planerat in saker för dygnets alla timmar utan har endast en (1!) sak inplanerad under alla tre dagar. Heja mig! :D
 
Att jag är på så fruktansvärt bra humör idag och har massor att se fram emot de närmsta veckorna/månaderna. Om 4 timmar ringer det ut för långhelg, och jag har för en gångs skull inte planerat in saker för dygnets alla timmar utan har endast en (1!) sak inplanerad under alla tre dagar. Heja mig! :D
KUL FÖR DIG DÅ

Mvh ska plugga hela kvällen idag, hela dagen imorgon och om jag pluggar tillräckligt bra så kanske jag får söndag ledigt.

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
 
KUL FÖR DIG DÅ

Mvh ska plugga hela kvällen idag, hela dagen imorgon och om jag pluggar tillräckligt bra så kanske jag får söndag ledigt.

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Åh nej! Ibland saknar jag livet som student, men inte när jag läser sådant där... Hoppas att plugget flyter på så att du kan andas lite på söndag! :heart
 
Hela den här dagen har varit BÄST!
Först hade jag ett bra möte med min psykolog. Hon ääär så trevlig :love: sen var jag och sambo i Lund och åt på restaurang och åt dom godast Dan Dan nudlarna någonsin! När jag kom hem hade mitt paket från Lyko kommit, så nu sitter jag i soffan med hårinpackning och ansiktsmask och bara myser. Och imorgon fyller jag år. Sambon jobbar så ska åka och kolla när svärmor tävlar hoppning och sen ner till Lund och fika med lillasyster.

Livet, va? :love:
 
Bäst idag var utan tvekan att åka iväg och klättra med favoritkollegorna :D Att spendera 7 timmar(!) med dem en söndag och testa något som jag velat testa i eeevigheter men aldrig fått tillfälle att testa (som visade sig vara skitkul) var helt underbart. Imorgon måste jag prata med dem och fråga om vi kan göra det här någon mer gång.
 
Samma tema som på förra inlägget i tråden här :p Bäst idag var utan tvekan att klättra, igen. Det var SÅ kul den här gången och nu var även två av favoritkollegornas vänner där. Jag har träffat dem förut lite, men inte som nu och vi hade så otroligt trevligt tillsammans hela gänget. Hela dagen har bara varit kul, full av prat, så mycket klättring att jag till sist inte ens orkade lyfta fötterna från startgreppet på väggen och ja... Så otroligt perfekt allting. Jag älskar det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp