Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag provade att göra egen frozen yoghurt (alltså bara grekisk yoghurt med en yttepytteliten skvätt honung nedrörd och så ner i glasspinneformar) och det blev huuur gott som helst! För mig som försöker dra ner onödigt socker fram till semestern är det toppen när glassuget smyger sig på :up:
 
...att se mitt veckoschema och inse att jag tagit fel på vecka. Jag har min lediga eftermiddag på torsdag som vanligt
å andra sidan har jag min extralånga vecka om två veckor i stället men då är jag ju också förberedd
 
Dagens bästa är klättringen :D Igen :D

Även idag var nya klättervännen med. Det känns verkligen SÅ bra att klättra med honom, och för varje gång vi klättrar så blir han bättre och bättre på att säkra (sköta repen från marken när jag klättrar på höga väggarna). Det gjorde att jag idag kunde kämpa på med en vägg på en svårighetsgrad som jag hittills inte klarat - men idag gick det :banana: På första försöket kom jag halvvägs, sedan fattade jag verkligen inte hur jag skulle ta mig vidare. Ner, vila, titta på väggen, fundera, och så upp igen. Jag fick verkligen utmana mig på den, men alltså, ÅH vad bra det kändes när jag närmade mig slutet och insåg att det skulle gå. Just repklättringen är verkligen hur kul som helst.

Sedan körde jag även lite på boulderväggarna (de låga, utan linor m.m.). Där fanns en grej som jag hade rejäla problem med förut. I början är det skitsvårt att öht nå greppen, tar man sig väl förbi det så lutar väggen mot en så mycket att det blir sjukt tungt att komma upp, MEN jag lyckades idag :D Först ramlade jag ner, som vanligt, sedan lyckades jag ändå ta mig till där väggen började luta och då hörde jag hur en pappa med barn stod nedanför och sa ungefär "Titta, nu klättar hon på väggen som lutar" och då kunde jag ju inte ge upp :angel: Så jag pressade mig själv lite mer än vad jag trodde var möjligt, och klarade det.


Åh vad jag älskar det där. Just den där känslan av att klara mer än vad som känts möjligt och att bli så underbart trött både mentalt och fysiskt. Nu ska jag fira med något gott.
 
Dagens bästa är att vi fått in slutgiltig offert på vårt största projekt här hemma och det kommer att bli billigare och gå fortare än vi hade väntat oss! Det bästa med att vara pessimist när det gäller sådant där är att det är lätt att bli glatt överraskad :D
 
Dagens bästa (i urval) de senaste dagarna har varit att gå barfota ute i gräset och på sandmon. Det låter kanske inte som något särskilt, men hela jag njuter av att få känna gräset under fötterna.

Naturvattenbad/-lek har också varit något av det bästa de här dagarna. Det känns så helande, man blir så lugn och mjuk inuti.
 
Dagens bästa är eftermiddagens kontor:

33029
 
Dagens bästa var att få sms från favoritkollega om att vi ska ses och klättra imorgon :D Har inte hört ifrån favoritkollegorna på nästan 3 1/2 vecka pga deras utlandssemester, så när mobilen plingade till och jag såg vem som skrivit så började jag hoppa runt jämfota i lägenheten med världens fånigaste smajl :p Fysjutton så jag saknar dem! Men imorgon så, då blir ordningen återställd igen :D :D :D
 
Efter gårdagens inlägg här behöver jag väl knappast nämna vad som var det bästa idag? :p Fysatan vad jag tycker om de där två galningarna och så skönt det var att äntligen få se dem igen. Nu sitter jag på bussen hem, fånigt leende och mer avslappnad än vad jag varit på jag vet inte hur länge. Äntligen är allt som det ska vara igen.
 
Dagens bästa är att det var fint väder och jag har varit ute hela dagen. På förmiddagen var det mulet, perfekt för att åka till skogs med motorsågen och kapa ved. Efter ett svettigt pass och en sval dusch fick jag åka och fira lillebrors födelsedag. Solen sken och tårtan var god. Dagen avslutades med en härlig motorcykeltur hem igen i lagom svalt väder. En perfekt dag!:laugh:
 
Dagens bästa var den linsgryta jag gjorde till middag. Första gången jag gjorde så som idag och det blev gott och jag riktigt kände hur hela kroppen tyckte om maten (till skillnad från när jag åt kakor tidigare :p ). Nu ser jag fram emot att äta lunch imorgon, för självklart gjorde jag så mycket att det räcker till lunch också :)
 
Gårdagens bästa var att jag satt vid stugan i några timmar och njöt av den vackra synen av havet och att jag på aftonen tittade på en hel massa fina, de flesta gamla, bilar.

Sommartid samlas bilentusiaster en vardag varje vecka, där vi andra också kan njuta av krom, plåt och resultatet av någons idoga arbete för att renovera ett fordon eller att vi då och då kan se en bil i fint originalskick.

Dagens bästa hoppas jag kommer, det är många timmar kvar av den än :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp