Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa var att få spontant och väldigt ärligt beröm av en kollega för att jag nu är så snabb på att köra villarundor. Som jag kämpat med det där. Det var så jävla skitsvårt i början, tog sån tid och var allmänt trassligt, och nu är jag snabb. Snabbare än vissa som jobbat betydligt längre än mig. Åh vad det känns bra!

(framförallt känns det bra eftersom jag inte ens anstränger mig jättehårt ute, det känns tvärt om ganska lugnt när jag är ute, inte så att jag stressar eller så. Jag åker runt och visslar, sjunger och har det trevligt.)
 
Jag har klättrat igen, så eh, ja :D
Vi var ett helt litet gäng på plats idag, och det var jättekul! Vi hjälptes åt, kämpade och tog sedan en liten fika. Efter det fortsatte jag och ena kollegan klättra. Förra gången började jag jobba med en av de höga väggarna som var på en nivå svårare än de jag tidigare klarat. Jag kom dock inte långt, för jag fattade inte hur jag öht skulle nå till några av greppen precis i början. Det kändes fysiskt komplett omöjligt. Men, idag lyckades jag! Efter lite tips från de andra och ännu lite hårdare insats från mig så gick det! Och jag kom inte bara förbi första stället som var svårt, till sist, efter flera försök, så klarade jag faktiskt hela väggen! :banana: ÅH så skönt det var. Den där ska jag utan tvekan klättra flera gånger, för det är många moment på den väggen som är bra teknikträning för mig.

Och justja. Instruktörsvännen, han sa idag att jag gärna får följa med och klättra utomhus någon dag :D Det verkar så otroligt kul, och jag minns hur han (när jag började klättra) sa att man måste klättra hyfsat bra iaf för att verkligen få ut något av utomhusklättringen där de är. Men ja, nu ska jag visst klara det :D Han ska säga till nästa gång det blir aktuellt.

Nu är jag helt jäkla slut, och hur glad som helst. Igen. (Efter att ha klarat den höga väggen så var hela jag blöt av svett och nästan ramlade ner i en hög på soffan bredvid kollegan, snacka om fysiskt ansträngande det där!)
 
Min Ica-butik. :D

33507
 
Dagens bästa är helt klart min läkare på VC. Trots en eländig situation kändes det ändå hoppfullt och mer hanterbart efter mitt läkarbesök.
Hen har alltid en plan B, C och D om ursprunglig behandling skulle sakna effekt. Alltid så noggrann, inlyssnande och samtidigt öppen för att testa - kanske inte helt vanliga - alternativ.

Nu mådde jag så pass dåligt att jag helt glömde att berätta det för hen själv, men vid nästa återbesök bara måste jag lyfta vilket otroligt bra jobb hen gör!
 
Idag har det varit flera saker som kvalar in som dagens bästa.
Först att höra ena favoritkollegan stå en liten bit bort och vissla när vi sorterade post (jag älskar när han visslar, men han gör det sällan). Sedan gick vi alla runt och skrattade åt att vi kunde sluta så löjligt tidigt. Det är nästan så att det inte är värt att jobba för att det blir så otroligt korta dagar nu, men ja, vi klagar ju inte :p Efter jobbet åkte jag till Team Sportia för att se om de hade kvar en sådan sport-bh som jag köpte förut på rea, älskade och vill ha fler av. De hade kvar, i min storlek, och nu ännu lite billigare. Dessutom var det extrapris på hundmaten, vilket ju inte är helt fel.

Nu sitter jag i soffan och ska äta favoritglass :d
 
Gårdagens bästa: Jag köpte nya krukor, som kommer att vara så fina i mina fönster! På tiden med lite nytt. Sen köpte jag jordgubbar på vägen hem efter ett par dagar borta, och fyndade till min största förvåning både vin och glass i kyl och frys hemma. Och solen letade sig fram igen. Fint!
 
Jag har klättrat igen :D :D :D Och efter att ha kämpat sjukt länge, rasat av väggen och platt ner på rygg, kämpat, ramlat, kämpat, skakat av trötthet, så klarade jag min hittills svåraste bouldervägg! Jag hade dock inte klarat det om det inte vore för att kollegorna stod nedanför som hejaklack. De hejade på, tipsade om hur jag kunde göra, skrek åt mig att kämpa lite extra och ta i med krafter jag inte trodde att jag hade... Känslan av att ta ut sig så fullständigt fysiskt, klara något som jag verkligen inte trodde skulle gå och dessutom ha de där underbara dårarna som sällskap, det är oslagbart. Jag längtar redan tills vi ska dit nästa gång :p
 
Dagens bästa var vovven jag hängt med idag 🐶

Jag är egentligen livrädd för hundar, vill inte ens passera dem på stan för att jag tycker de är läskiga. Hunden jag hängde med idag var ändå relativt stor, så den var en sån där typisk hund som skulle kunnat skrämma livet ur mig. Men trots det var den världens gulligaste, om jag sa "nej" så slutade den/gick iväg - direkt. Trots att den i vanliga fall aldrig sägs till på Svenska då familjen som äger den är från England och endast pratar engelska med honom. I slutet var vi ute på en promenad, bara jag och vovven. Enligt ägarna kan han dra en del i kopplet om man går för långsamt, men även om jag gick i slowmotion hela vägen så drog han ingenting. Han gick som världens bästa exemplar vid min sida hela tiden (med undantag för när han skulle uträtta något av sina behov).

Han har definitivt förändrat min syn på hundar :love:
 
Att jag äntligen fick ändan ur och skrev klart artiklarna jag kämpat med hela veckan. Särskilt en av dem har känts helt omöjligt platt och tråkig och jag har verkligen fått klämma ur mig varje ord, men idag var hjärnan på bättre humör och jag blev riktigt nöjd med resultatet! Nu kan jag gå på semester med gott samvete :)
 
Dagens bästa var vovven jag hängt med idag 🐶

Jag är egentligen livrädd för hundar, vill inte ens passera dem på stan för att jag tycker de är läskiga. Hunden jag hängde med idag var ändå relativt stor, så den var en sån där typisk hund som skulle kunnat skrämma livet ur mig. Men trots det var den världens gulligaste, om jag sa "nej" så slutade den/gick iväg - direkt. Trots att den i vanliga fall aldrig sägs till på Svenska då familjen som äger den är från England och endast pratar engelska med honom. I slutet var vi ute på en promenad, bara jag och vovven. Enligt ägarna kan han dra en del i kopplet om man går för långsamt, men även om jag gick i slowmotion hela vägen så drog han ingenting. Han gick som världens bästa exemplar vid min sida hela tiden (med undantag för när han skulle uträtta något av sina behov).

Han har definitivt förändrat min syn på hundar :love:
Så skönt det måste vara! Kommer du kunna umgås mer med den vovven? Ofta är det ju så att ju mer en hundrädd får möjlighet att umgås med hundar, lära sig läsa av deras kroppsspråk osv, desto mindre läskiga känns de. Det hade ju varit jättefint om det kunde fungera för dig också tänker jag :)
 
Dagens bästa hittills är nog att jag fick en läskburk när jag skulle dela post till en pizzeria. Det var sjukt varmt, jag hade delat post till massor av portar och när jag kom in till pizzerian (de har ingen brevlåda, så jag går in och ger det direkt till dem) så sneglade jag nog lite på kylskåpet med läsk. "Ta en dricka!" hojtade han som jobbade där. Det kändes så snällt och var verkligen precis vad som behövdes för att jag skulle få lite extra energi och orka jobba vidare. Och jadå, jag tackade honom väldigt ordentligt :)
 
Så skönt det måste vara! Kommer du kunna umgås mer med den vovven? Ofta är det ju så att ju mer en hundrädd får möjlighet att umgås med hundar, lära sig läsa av deras kroppsspråk osv, desto mindre läskiga känns de. Det hade ju varit jättefint om det kunde fungera för dig också tänker jag :)
Ja, det är det. Och ja, jag kommer träffa den vovven igen, det är egentligen två hundar som ägs av pappas nya tjejs syster och hennes sambo. Men ägarna åt hundarna är på semester så den ena är på en hundpassning och den andra är hos pappas tjejs familj :)

Båda hundarna är lika snälla och lugna, men den ena vantrivs så på hundpassningen så därför får han vara hos släkten istället (pappas tjejs pappa och alla syskon (utom hennes syster) bor i samma kvarter, så de hjälps åt att ha ta hand om hunden).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 187
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 039
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 962
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp