Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bäst idag var när jag satt med mina favoritkollegor vid datorerna mot slutet av dagen. Vi hade en del administrativt att fixa med, men kunde samtidigt prata, skämta och skoja om allt möjligt. En kollega passade även på att välta ner mig från min stol (jag skrattade högt!) och så gjorde jag ett pappersflygplan som en annan kollega applåderade åt eftersom det flög så dåligt :rofl:
 
Gårdagens bästa var att jag kände mig fin :) Hade en halv-ny kjol på jobbet, och var nöjd med top och halsband, och håret var som det skulle!
Med lite halvsvajigt mående sjunker alltid min självkänsla så efter ett par dagars självanalyserande och -kritik var det skönt att vara nöjd med utsidan åtminstone :up:
 
Bestämde mig för att åka buss till jobbet i morse, det var halt ute och jag har inte vinterdäck på cykeln än. Hamnade på samma buss som ena favoritkollegan. Jag gick på först och satte mig långt bak, så att han skulle få möjlighet att utan konstigheter sätta sig en bit ifrån. Alla är ju inte sociala av sig direkt på morgonen och jag vill inte tränga mig på någon. Men, han kom och satte sig där jag satt, och så pratade vi hela vägen till jobbet. Perfekt start på dagen :D
 
Gårdagens bästa var att jag kände mig fin :) Hade en halv-ny kjol på jobbet, och var nöjd med top och halsband, och håret var som det skulle!
Med lite halvsvajigt mående sjunker alltid min självkänsla så efter ett par dagars självanalyserande och -kritik var det skönt att vara nöjd med utsidan åtminstone :up:
Vad härligt! :) Det gör större skillnad än man tror att få ha såna dagar ibland. Jag har inte haft en findag på evigheter :(.
 
En till bra sak: Jag var tokigt sugen på choklad efter jobbet idag, men prioriterade middag och motion av hundar. När jag kom hem till min mor efter att ha cyklat med hundarna (hundarna är där på dagarna och även cykeln har jag där, så det blir naturligt att jag är där efter jobbet osv), då låg det choklad till mig på köksbänken :D Morsans sambo hade bestämt sig för att handla när jag var ute med hundarna och morsan hade sagt åt honom att köpa choklad åt mig, så då hade han gjort det. SÅ otroligt uppskattat, framförallt idag när jag är hur trött som helst och inte alls vill gå till affären för att köpa choklad.
 
Dagens bästa var faktiskt den sittning vi hade med den konsult som tagits in för att vi har en person som mår dåligt och skapat lite oro runt sig. Förra vändan diskuterade vi den aktuella situationen. Nu förljde vi upp med att definiera vad som behövs för att vi ska må bra tillsammans.

Konsulten är så klok och kunnig och lyckas få alla att må bra. Han lyssnar och reder ut det man själv inte klarar att sätta tankar på. Lyckas dessutom säga snälla - insiktsfulla! - saker om oss alla.

Jag gillar intelligenta personer.
 
För ett tag sedan så sa en favoritkollega upp sig från jobbet för att plugga istället. Som tur är(!) så jobbar han ändå ibland, men då som timanställd, så jag vet aldrig riktigt när han dyker upp eller inte. Idag kom han till jobbet och en liten stund skulle vi hålla på med samma sak, så då blev det en liten pratstund också. Eller ja, pratstund och pratstund... Vi pratade vanligt i flera sekunder innan han började berätta om en händelse, helt spårade ur och började med stor inlevelse skämta, gestikulera vilt och prata så tokigt att jag skrattade så det ekade i hela lokalen :D

Jag älskar hans tokiga berättelser och hans humor. Han får inte sluta jobba hos oss. Nog för att jag skrattar åt de andra också, men just den här humorn, hans sätt att leka med ord och uttryck och vrida till allt så att jag får upp hysteriska bilder i huvudet av hur olika situationer sett ut, det gör ingen annan lika bra som honom.
 
För ett tag sedan så sa en favoritkollega upp sig från jobbet för att plugga istället. Som tur är(!) så jobbar han ändå ibland, men då som timanställd, så jag vet aldrig riktigt när han dyker upp eller inte. Idag kom han till jobbet och en liten stund skulle vi hålla på med samma sak, så då blev det en liten pratstund också. Eller ja, pratstund och pratstund... Vi pratade vanligt i flera sekunder innan han började berätta om en händelse, helt spårade ur och började med stor inlevelse skämta, gestikulera vilt och prata så tokigt att jag skrattade så det ekade i hela lokalen :D

Jag älskar hans tokiga berättelser och hans humor. Han får inte sluta jobba hos oss. Nog för att jag skrattar åt de andra också, men just den här humorn, hans sätt att leka med ord och uttryck och vrida till allt så att jag får upp hysteriska bilder i huvudet av hur olika situationer sett ut, det gör ingen annan lika bra som honom.
Sånt är så värdefullt! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp