Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick oväntat beröm på jobbet idag. Rejält beröm dessutom :banana: En av de lite mer ansvariga där sa spontant att det är så otroligt bra att jag är som jag är, när jag berättade om en sak jag gjort idag. Det är lite kul, för flera bekantingar som får veta hur jag är på jobbet, vad jag gör eller så, de försöker ibland "varna mig" och säga att det inte är lämpligt att vara så "på" som jag är, att jag inte borde vara så brötig och ta så mycket plats osv, men det är så tydligt att kollegorna älskar när jag gör just precis det. Mitt jobb är bäst :D
 
Dagens bästa var att jag fick köra min favoritrunda på jobbet. Den är lätt(!) och alla människor man träffar är alltid trevliga. Många små samtal med pratglada gamlingar som vill veta lite om hur jag jobbar och som blir imponerade av det de får höra.

Efter rundan så satte jag mig sedan vid datorn för att fixa några administrativa grejer. Lite av det som skulle göras har jag alltid behövt be om hjälp med förut, det har hänt flera gånger, meeen nu klarade jag mig själv :banana: Jag älskar att klara mig själv och känna att jag lär mig något. Och när det var dags att gå hem så kunde jag gå en bit av vägen tillsammans med två av favoritkollegorna. Även det hur bra som helst, såklart.
 
@Red_Chili så glad jag blir jämt av dina inlägg här. sån positiv energi du sprider bara genom dela med dig av din vardagsglädje o hur bra du verkar trivas på ditt jobb
Haha, åh :D Jag känner mig nästan lite tjatig som varje gång det ska pratas om "bra saker" börjar babbla om jobbet... Men jag älskar verkligen mitt jobb. Framförallt gillar jag allt runt jobbet, all problemlösning som dyker upp och ja, kollegorna då som är helt fantastiska.

Jag hade nog aldrig riktigt trott att brevbäraryrket bjöd på så mycket problemlösning, men jösses vad mycket sådant det är! Som idag, då var det oordning bland postfacken i några portar (extremt vanligt...) och då behöver jag kolla på plats hur det egentligen är för att sedan se till att allt stämmer överens med det som finns i vår databas (och beroende på hur stora fel det är så kan det bli väldigt mycket jobb vid datorn för att reda ut allt). Det är folk som flyttar in i lägenheter utan att sätta upp namn på brevlådor, det är folk som flyttar utan att adressändra, det är nycklar och mopeder och koder osv att hålla reda på. Och så all post då :p Vi är ett så litet kontor så vi får ju göra allt själva. Så var och en av oss måste kunna all sortering, nedpackning, utdelning och allt det administrativa. Det är en hel del, och jag känner mig så duktig när jag lyckas reda ut allt möjligt småtrassel :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 838
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp