Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast med punktering kör man självklart inte i 70. Då krypkör man intill kanten med varningsblinkers på tills det är läge att stanna.
Givetvis! Nu har jag inte frågat om några exakta detaljer, men då det ju inte kändes så illa som det uppenbarligen var, kan jag tänka mig att hon körde så försiktigt det gick i kanske 50-60 km/h. Hon hade ju tänkt svänga av till macken, men blev ju som sagt inprejad på busshållplatsen av dessa killar. Annars hade hon ju fortsatt de resterande typ 2 km.
 
Idag klantade jag mig ganska rejält på jobbet, och det var faktiskt det bästa med dagen!

Inte bara fick kollegorna (och jag) något att skratta åt, de kunde dessutom retas en hel del med mig på ett sätt som jag älskar. Jag blir på så löjligt bra humör av våra retsamma samtal.

Men framförallt fick det mig att tänka på hur mycket bättre allt blivit med mig själv. För kanske 1 år sedan så hade en liknande klantighet fått mig att skämmas ihjäl så mycket att jag nästan inte vågat gå tillbaka till jobbet, absolut hade gjort mitt bästa för att så få som möjligt hade fått reda på det osv. Och nu, nu skrattar jag åt det och tycker att det var kul, på riktigt. Det är så jävla skönt! (och alltså, mina kollegor, så underbara de är!)
 
...när man kommer sent till stallet pga ärenden efter jobbet och kommer fram lagom till att möta stallägaren i dörren som står med grimman i handen och precis slagit på hästens tappsko. Han hade även både mockat (och hästen är en grisig typ) och bytt vatten. Så himla gulligt! :bow:
 
Att min sambo tog initiativ till städning efter maten, och därmed fick med sig mig också. Jag hade aldrig kommit igång själv, men när han började dona kunde jag inte direkt sitta kvar själv och glo. Och oj vad skönt det var att få det gjort!
 
Inte primärt min "Dagens bästa...", däremot mammas dito.
Mamma skulle åka till ett shoppingområde ca. 2.5 mil ifrån oss, för att uträtta några ärenden åt såväl mig som sig själv. Hon åkte som vanligt vår "Skrot-Skoda" (Octavia Combi 4x4 TDI -14). Hon hade inte ens hunnit åka ur Hålan förrän den började indikera för däcktrycket på vänster bakdäck. Skrothögen har dock enda sedan den var ny falsklarmat för det med jämna mellanrum. Det har räckt att man kört på en ojämn väg, kört med *valfri storts* släp eller switchat sommar/vinterdäck för att den skulle indikera fel på däcktrycket på ett/flera däck, så hon brydde sig inte nämndvärt då hon precis hade kört på en lite ojämn väg och ingenting kändes konstigt. Så när hon kört en bit till så kan man antingen välja att åka upp på motorvägen en bit, eller åka en "gammal" väg genom div. "Utsatta områden" (socio-ekonomiskt lägre stående orter i sydvästra Sthlm). Då hon såg att det var ovanligt mycket trafik på motorvägen valde hon den "gamla" vägen. Och tur var det.
När hon åkt några hundra meter på dito väg tyckte hon bilen började gå _lite_ ojämnt - det kanske var något litet fel på däcktrycket trots allt? Det låg/ligger dock en mack på väg till shoppingområdet, så hon tänkte bara svänga förbi där och dubbelkolla däcktrycket. Hon hinner dock inte så långt... Efter ytterligare några hundra meter på den här "gamla" vägen svänger det ut en BMW X6, körd av några killar i typ min ålder, bakom henne (dessa kom från en tvärväg). Genast började de tuta och helljus-blinka på henne, varpå hon blev irriterad såklart, men ignorerar det. Vid en busshållplats bestämde de sig plötsligt för att köra om henne - och preja in henne på busshållplatsen! Hennes första tanke var "inte nog med att det är något knas med däcket, nu ska några j-vla ungdomar råna mig på bilen också! :mad::rage:". De hoppade dock ur sin bil lugnt och stilla, gick fram till Skrot-Skodan och knackade på förarsidesrutan. Mamma öppnade dörren förundrat. "För tusan! Har du sett ditt vänstra bakdäck eller?! Det är helt platt, du kör ju nästan på fälgen!!" :eek::nailbiting: Utbrast killarna i kör. Mamma kastade sig ut för att titta. Mycket riktigt. Däcket var helt platt. "Vi kan hjälpa dig att bogsera bilen till macken om du vill" :up: sa föraren efter att mamma tittat på däcket. (Från busshållplatsen - macken var det kanske 1.5-2 km kan förtydligas). Sagt och gjort. Killarna bogserade henne till macken. :love: De hade dock lite bråttom vidare, så de hann inte hjälpa henne att byta till reservdäcket, vilket de var väldigt ledsna för, men det hjälpte en av mack-killarna henne med istället. Mamma blev dock väldigt glad och tackade killarna så hemskt mycket för hjälpen. Vilka vardagshjältar det finns därute! :heart Slutet gott, allting gott.

Update på den här historien:
Mamma åkte med Skrotis till vår lokala däckfirma. De har såväl drop-in och tidbokning, hon åkte dit spontant på vinst/förlust. Visade sig att de hade fullt upp pga. byte/uppdatering av IT-system samt inköp och inventering av vinterdäck nu inför säsongen. Trots detta släppte en av killarna i princip vad han hade i händerna för att titta på Skrotis. Då fälgen inte var skadad trodde mamma att det bara var att laga däcket, men det visade sig vara totalt sönderkört. Killen sprang ut på lagret, hämtade ett nytt, satte på det på fälgen och monterade det på Skrotis. Han var också snäll och såg över samt packade ner reservdäcket. Detta trots att de/han egentligen öht inte hade tid just då pga. ovanstående. Snacka om kundservice! :love:
 
En så perfekt dag hittills!
Började med att prata en del med favoritkollegeor, sedan gav vi oss ut och delade post efter att det regnat. Vi blev klara tidigt, hann sortera upp allt som ska ut imorgon också och kunde ändå sluta tidigare än planerat :banana: Dessutom satt jag och favoritkollegor och pratade i säkert en halvtimme, vi har alltid så jäkla kul ihop. Efter jobbet kunde jag sedan gå en 2 timmar lång promenad med hundarna i skogen, i strålande solsken.

Nu sitter jag i soffan och äter naturgodis och dricker te.
Tänk om alla dagar kunde vara såhär bra :D
 
Hade en helt underbar förmiddag med första uteritten sedan vi flyttade till nya stallet tidigare i veckan. Fantastiskt väder, underbar natur och superfina ridvägar. Hästen verkar trivas så himla bra och är piggare och gladare än vanligt vilket känns bra i mattehjärtat.
 
Jag har tackat ja till en annan tjänst inom företaget idag. :)
Mer ansvar, mer problemlösning och närmare verksamheten.

Jag sa till nuvarande chef härom veckan att jag börjar bli lite rastlös i min roll och han hjälpte mig genom att föreslå mig för en annan avdelning som behöver öka. Kul med chefer som tänker på företaget och inte bara sin avdelning!
 
Jag lyckades få ihop ett projekt så jäkla bra på jobbet idag, och fick massor av beröm från cheferna. Jag satt senast igår och tänkte "men herregud det här går ju inte!", men efter att ha piskat runt varenda hjärncell jag har och provat massor av lösningar hela dagen så gick det faktiskt ändå. Skön känsla! :)
 
Jag lyckades få ihop ett projekt så jäkla bra på jobbet idag, och fick massor av beröm från cheferna. Jag satt senast igår och tänkte "men herregud det här går ju inte!", men efter att ha piskat runt varenda hjärncell jag har och provat massor av lösningar hela dagen så gick det faktiskt ändå. Skön känsla! :)

Visst är sådant roligt? Så ser mitt jobb ut praktiskt taget alltid :angel: inte direkt bra för nerverna! :rofl:
 
Dagens bästa är egentligen nattens bästa. Hade en rejäl mardröm (brukar aldrig ha det) men den här var tydligen så otäck att jag vaknade av att jag halvskrek och hjärtat gick i 180. Samma ögonblick som jag slår upp ögonen lägger sambon armen om mig och drar mig intill sig knappt vaken.

Den känslan han gav mig då :love: han var inte ens medveten om vad han gjorde vilket fick mig att må ännu bättre. :heart
 
Dagens bästa idag var att jag fick hälsa på en supesöt liten tax i bokaffären. Hen hette Poppe och hade röd fleeceväst och stora uttrycksfulla ögon som verkligen sa "snälla säg hej till mig", och blev helt själaglad när jag satte mig på huk och ville hälsa. Sicken glädjespridare :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 798
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp