Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Går)dagens bästa:
Jag fick bilder från fodervärden, min fina lilla ponny! De hade varit ute och ridit och det går så bra. De tycker verkligen om henne. Oj så bra det känns! Även om jag saknar min lilla ponnyhäst och ridningen så vet jag att hon har det bra och verkar trivas med sina nya människor.
 
Trots mycket post på jobbet idag så gick allt förvånansvärt smidigt. Jag lyckades dock glömma en sak inne på kontoret som jag behövde ute på rundan. Ringde därför för att kolla om någon var inne och en stund senare ringde ena favoritkollegan mig :D Han kunde komma förbi och lämna det jag glömt, och det var ju bra, men just att få prata någon minut i telefon med honom gjorde mig på tokigt bra humör.

Just när vi pratar i telefon känns det tydligt att vi faktiskt tycker om varandra. Det fåtal gånger jag behövt ringa någon av favoritkollegorna så hade det lätt kunnat bli ett kort "Kan du ordna det här? Bra. Hejdå.", men varje gång så har det blivit att vi pratar och skämtar lite med varandra också, oavsett hur mycket vi har att göra. Det känns så jäkla lyxigt att spendera dagarna med dem.
 
Är lätt gråtfärdig... en bok som jag letat i typ hundra år fanns på Bokbörsen nu, "Araberna i Småland" av Arvid Aaby-Ericsson. Den är nu inköpt och priset var ett skämt, 95 kr plus frakt! O_o

Visst fyndade jag @Görel?

Verkligen!

Någonstans i boken finns en liten bild på ett fuxstoföl e Piruet u Jamaica e Jager ox u Nicolina e Nerox. Hon lärde mig att rida på 70-talet :heart . Hon är också mormors mormors mormors mor till Macacho som är framgångsrik i unghästklasser i dressyr :)
 
Verkligen!

Någonstans i boken finns en liten bild på ett fuxstoföl e Piruet u Jamaica e Jager ox u Nicolina e Nerox. Hon lärde mig att rida på 70-talet :heart . Hon är också mormors mormors mormors mor till Macacho som är framgångsrik i unghästklasser i dressyr :)

Oj så häftigt! Jag ska titta efter den bilden :)
 
Dagens bästa... Jag fick en mycket oväntad och mycket uppskattad komplimang på jobbet idag, från en kollega som jag aldrig hade kunnat föreställa mig att skulle säga något sådant. Det blev visserligen lite konstigt, för att jag blev så jäkla förvånad, men ja, det var uppskattat i alla fall!

Sedan pratade jag lite allmänt med andra kollegor, kom att tänka på hur otroligt mycket jag tycker om dem, och så avslutades dagen med att jag ringde en annan kollega (som inte jobbade idag) och hade ett långt, mycket givande samtal om feminism, internationella mansdagen m.m. Känns totalt sett som en mycket bra dag :)
 
Sitter å funderar över vad jag har ätit denna månad. Hade pengar kvar från förra månaden iochmed att jag köper väldigt mycke mindre läsk å köper inte hem några chips om det inte är tjejkväll. Så bärjade som vanligt med 2500 kr har 1700 kvar (avrundat neråt) och då har jag handlat runt 250-300 till katten (ingår ny sopp i den summan) 100 kr gick till nya formar. Så vad sjutton har jag ätit :confused:
 
Min favorit-timanställda var på jobbet idag och som alltid så skrattade jag så att det ekade i hela lokalen när vi stod och sorterade post på samma ställe. Han är fascinerande på sitt sätt. Jag älskar hur han uttrycker sig när vi pratar och hans humor passar så perfekt ihop med min. Han har livlig fantasi och kan beskriva allt på ett sätt som gör att jag direkt målar upp bilder i huvudet av hur tokigt allt skulle kunna se ut, så även om han låter lugn och avslappnad så bryter jag ihop av skratt hur ofta som helst :D Jag hoppas bara att de andra kollegorna inte tycker att mitt skratt stör, fast som det är nu verkar de stundtals tävla om vem som får mig att skratta mest :p
 
Dagens bästa idag var när jag åkte med en kollega på min lediga dag och vi kommer till ett företag (som jag inte varit på ett bra tag) och en av lagerkillarna skiner upp med ett leende när jag hälsar "heeej, det var inte igår". Det är så roligt att höra, då får jag en bekräftelse att jag gjort ett bra intryck när jag varit där innan. Värmer ett chaufförshjärta. :heart
 
Seg dag på jobbet idag, mycket att göra och trött hjärna, men då märktes det (igen) att kollegorna verkligen tycker om mig. De gjorde sitt bästa för att peppa och hjälpa och när vi pratade så kände jag mig utan tvekan omtyckt, även när vi bara pratade rent jobbprat. De säger inga konstiga eller överdrivna saker så, utan det är små detaljer i hur de säger saker och hur de beter sig som gör att det känns otroligt tydligt. Det är en helt underbar känsla.

Sedan fick jag också veta att det bara blir jag och en till som jobbar i mellandagarna. Den personen har jobbat lääänge, har stenkoll på allt och vi jobbar bra ihop. Hade det varit någon av de oerfarna som skulle jobba, så att jag hade tvingats vara duktig, då hade jag nog blivit nervös :p (Å andra sidan kanske de inte hade lagt upp det så utan hittat någon annan lösning, men ja, nu vet jag att det blir bra iaf)
 
Idag fick jag en saffransbulle!
Jag delade post i en liten port, och precis då kom det ut en man ur sin lägenhet. Det luktade SÅ gott av nybakade bullar när han öppnade dörren, så när vi båda var utanför porten stoppade jag honom för att fråga vad det var för något som hade bakats. Det visade sig då att han hade med sig en liten påse bullar som han skulle gå med till en släkting, och en av de bullarna fick jag!

Och alltså. Vilken bulle. Det kan vara något av det godaste jag någonsin ätit :love: Den var så saftig och fluffig och mjuk och smakade så fantastiskt och var precis lagom varm efter att ha blivit gräddad i ugnen. Alltså. Åh. Tänk att någon ger bort så goda bullar! Till en främling dessutom!
 
Dagens bästa idag är att jag var för trött för att vänta ute på nästa buss (30min mellan varje). Så jag gick på den jag annars undviker - just den tiden undviker jag väldigt gärna för att 500 elever från en annan skola slutar då och dessa elever är väldigt högljudda och skrikiga vilket leder till en olidlig ljudnivå.
Men, det positiva var att idag var det tyst! :) Inte helt tyst såklart, men absolut ingen som skrek, kastade någon annans väska, tjafsade eller skrek till någon i andra änden av bussen. Detta ger mig i alla fall lite hopp om att det kanske är möjligt att även i fortsättningen slippa stå ute 30min för att vänta in nästa :up:
(Min hjärna fantiserar för fullt nu om vad som hänt, om eleverna bara insett att deras beteende innan var sjukt, eller möjligen någon chaufför som flippar ur och skällt ut dem efter noter, eller annan återgärd, bra är det i alla fall! :up::laugh:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp