Bukefalos 28 år!

Dagens i-landsproblem

Silver Girl

Trådstartare
Om ni skulle åka på en veckas solsemester i vinter, skulle ni åka i början av november eller mitten av januari? Samma resmål och samma pris.

*beslutsångest*:p
 
Sv: Dagens i-landsproblem

Januari pga. kylan på hemmaplan. November brukar ju IMO fortfarande vara uthärdligt, inte för kallt och ingen snö.
 
Sv: Dagens i-landsproblem

Helt klart mitten på januari, då kan det kan va skönt att få lite sol och värme. I november har man ju precis haft det goda liksom, då längtar jag till julen :D
 
Sv: Dagens i-landsproblem

Yes, januari. De två längre resorna jag har gjort (dvs. ca en månad) har varit i januari - februari. Absolut bästa tiden att åka till solen!
 
Sv: Dagens i-landsproblem

Oberoende av om jag bodde i Jokkmokk eller Malmö skulle jag fortfarande åka i januari.
Mörker är mysigt, snö är djävulens påfund.
 
Sv: Dagens i-landsproblem

I januari. Då har typ halva mörka perioden varit och det kan vara skönt att ladda upp med lite sol i mitten av vinterperioden. Få lite ny energi att stå ut sista biten fram till sommaren.
Åker du i november får du ju vänta en evighet innan värmen kommer igen.
 
Sv: Dagens i-landsproblem

Helt klart januari! Januari och februari är, enligt mig, de absolut VÄRSTA månaderna. Julen är över, och allt fin julpynt har plockats ner. Kallt och mörkt är det fortfarande och låååååångt till ljusare tider...
 

Liknande trådar

Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 310
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 526
Senast: Fruentimber
·
Tjatter En kollega med familj kom för ett par år sedan på konceptet Ljusvinter; den ljusare halvan av vintern med både längre dagar och större...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 243
Senast: Brie
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 544
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp