Dagens märkligaste nyhet

mandalaki

Trådstartare
... står nog The Guardian för.

En skotsk turist på Réunion försvann i lördags när han var ute och snorklade.

Under måndagen och tisdagen fångade forskare in fem hajar i området.

När en av dem obducerades fann man en mänsklig hand - i hajens mage. Och på ringfingret satt en ring som den skotska turistens fru identifierade som hans vigselring!

Vad var oddsen på det?

Edit: länk till artikeln finns alltså i första meningen. Det låter så långsökt att jag nästan väntar på en dementi!
 
Senast ändrad:
Konstigt att inte hajen hunnit smälta den på flera dagar. Kanske var bara ben kvar iofs.
Blä. Rätt makabert. :(
 
Den när nyheten är väl i klass handen i magen, @mandalaki: https://www.aftonbladet.se/nyheter/...or-hittad-i-flod-med-kvinnoarmar-i-ryggsacken

Dvs. en rysk professor som räddades ur flod från att drunkna visade sig ha en styckad students underarmar i ryggsäcken. Bra för fallets uppklarande, men för den ryske professor. var det en dålig strategi att hamna i nöd med så makaber packning i ryggsäcken.

Jag undrar mest varför någon kände ett behov av att rota i hans ryggsäck när han räddats? O_o
 
Inte ens pyttelite konstigt eller märkvärdigt? :D

Faktiskt inte. Han hade väldans otur, men konstigt eller märkvärdigt är inte rätt ord.

Om någon går omkring på ett fält när det blixtrar och dundrar ute och blir träffad av en blixt och dör, så är väl inte det märkligt? Bara olyckligt...
 
Den när nyheten är väl i klass handen i magen, @mandalaki: https://www.aftonbladet.se/nyheter/...or-hittad-i-flod-med-kvinnoarmar-i-ryggsacken

Dvs. en rysk professor som räddades ur flod från att drunkna visade sig ha en styckad students underarmar i ryggsäcken. Bra för fallets uppklarande, men för den ryske professor. var det en dålig strategi att hamna i nöd med så makaber packning i ryggsäcken.
Åh herregud. Det är inte ofta jag säger Herre jävlar, högt, när jag läser en ingress. Nu gjorde jag det.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp