Dagens naturupplevelse

Silver Girl

Trådstartare
Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått.

I fredags såg jag fyra rådjur som låg och vilade på en åker. Jag kom till häst och tyckte först att det var harar med konstiga öron, men så när jag kom närmare var det rådjur. De reste på sig när vi närmade oss men sprang inte iväg utan stod och tittade ca 15 m bort. De är vana vid hästar så ser dem ofta men aldrig liggande förut.

Igår såg jag årets första tranor.
 
Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått.

I fredags såg jag fyra rådjur som låg och vilade på en åker. Jag kom till häst och tyckte först att det var harar med konstiga öron, men så när jag kom närmare var det rådjur. De reste på sig när vi närmade oss men sprang inte iväg utan stod och tittade ca 15 m bort. De är vana vid hästar så ser dem ofta men aldrig liggande förut.

Igår såg jag årets första tranor.
Jag såg årets första tranor i förrgår och blev så glad, för det är verkligen ett underbart vårtecken för mig :) !
 
Ber om ursäkt till de som följt Fånga februari-tråden och redan sett detta, men jag vill dela med mig av "min" fantastiska rhododendron från i torsdags även här :love:

20240229_113814 (1).jpg
 
Här också... :) Jag brukade tycka att det var ett obehagligt/kusligt ljud, men jag har lärt mig att uppskatta det... :) Jag önskar bara att jag fick se en uggla någon gång!
Jag gillar också lätet.

Den enda gången jag sett en kattuggla var en natt när den kom och försökte ta skatungarna i ett träd bredvid mitt sovrumsfönster. Skatorna skrek så jag vaknade, jag öppnade fönstret och tjoade så ugglan blev rädd och flög iväg.

Sparvugglor kan man se dagtid. De är så söta!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 599
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp