Dagens ros.

Mia_R

Trådstartare
Vem: Jag vill ge dagens ros till Emelie som jobbar på MTR.
Motivering: Efter två uppskjutna avgångar från 20:05 till 22:50 hjälpte hon oss boka om min gamla mamma till i morgon istället så vi slapp komma hem inatt kl 03. Jag hade haft alternativet att sitta kvar på jobbet till 02 eller åka hem två timmar och sedan köra in till stan igen för att hämta henne för vidare transport hem. Mammas alternativ var värre, hon hade redan suttit på centralen och väntat på tåget sedan innan 20:00. Nu kommer hon ett dygn senare än planerat men vi kommer vara mindre slitna än vad vi hade varit. Badet i morgon får flytta till nästa vecka.

Tack Emelie. Jag vet inte om du läser här och även om det är ditt jobb så får du dagens ros av mig! 🥰



Vem vill du ge dagens ros?
 
Till de två tjejerna på skoter som vi mötte häromdagen. Smal väg, unghäst som aldrig hade sett en skoter tidigare (vet inte ens om min äldre häst har sett någon tidigare, de är inte så vanliga här), djupt dike på ena sidan, taggtråd på båda sidorna och ystra kalvar i hagarna omkring som inte var där när vi red där sist hade kunnat göra att det hela hade blivit alldeles för spännande. Vi hoppade av, vinkade att de skulle sakta ner och tjejerna stannar och stänger av tills vi har kommit förbi med god marginal :love: Resultat blev en nyfiken glad häst som fick titta i lugn och ro, som aldrig ens blev lite rädd och därmed med all sannolikhet kommer vara helt okej med nästa skotermöte även om den som kommer då inte stannar.
Det tackar vi för 🌹
 
Vem: Mina "grannar" längs grusvägen där jag bor.

Varför: De kör så försiktigt vid hästarna.
Många stannar så fort de ser oss och låter oss passera.
Bönderna med sina traktorer stannar alltid tills vi hittar en plats att ta oss av vägen.
Otroligt mycket värt även om man har trafiksäkra hästar.
 
vem: En stooor del av mina vänner, bekanta, sonen far och min familj.

varför: För ert otroliga stöd i min separation och för att ni engagerar er och alla ni kommer på som kan ha kontakter i jakten på en lämplig bostad åt mig och sonen.
 
Till greken som bakar så goda pizzor, kan låta banalt men de kan göra under för humöret en dålig dag!

Och mina kollegor som lät mig vara ledig på tisdag pga en privat grej jag måste göra!
 
Tågklareraren som häromdagen först ringde och informerade om stora störningar längre fram och att jag skulle få stå på sidan i skogen på obestämd tid, och 10 minuter senare ringde upp igen och sa "men du, har du mat eller vill du springa och handla i Ort innan jag tar dig vidare?".
Så himla omtänksamt och absolut inget hon hade behövt göra eller ens tänka på. :) Och personalen på SJ-tåget som stod vid plattform och bjöd på kaffe och nöd-kaka när alla butiker/fik hade hunnit stänga. Tack vare dessa personer förvandlades ett haveri till en väldigt behaglig stund i solen. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snälla skjut mig. Nu. Eller ge mig en kropp som fungerar. Hade jobbig mens innan och tänkte att jag testar minipiller och ser om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 352
Senast: Keb71
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 778
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 554
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp