Dagens WTF-moment

Caoimhe

Trådstartare
På grund av en annan tråd fick jag för mig att googla på skillnaden mellan alligatorer och krokodiler. Efter en stunds läsande trillar jag in på gavialer, och URSÄKTA MIG MEN HELL TO THE NO?!?!?!

500px-Indian_Gharial_at_the_San_Diego_Zoo_%282006-01-03%29_%28headshot%29.jpg



Thanks for the nightmare fuel, och så vidare. :cool: Jag tror att jag hade levt ett lyckligare liv om jag aldrig hade vetat om dess existens...

När var senaste gången ni utbrast WTF, och varför?
 
När jag, som väldigt mycket yngre, följde med en jägarkompis som just fällt en älg. Och insåg att älgar inte har några framtänder i överkäken! Bara hårt tandkött! :jawdrop: (Den har några kindtänder längre in men inga framtill däruppe).
Var lite samma för mig när jag fick lära mig att det är så för kor också.
 
På grund av en annan tråd fick jag för mig att googla på skillnaden mellan alligatorer och krokodiler. Efter en stunds läsande trillar jag in på gavialer, och URSÄKTA MIG MEN HELL TO THE NO?!?!?!

500px-Indian_Gharial_at_the_San_Diego_Zoo_%282006-01-03%29_%28headshot%29.jpg



Thanks for the nightmare fuel, och så vidare. :cool: Jag tror att jag hade levt ett lyckligare liv om jag aldrig hade vetat om dess existens...

När var senaste gången ni utbrast WTF, och varför?
Haha typ tre sekunder sen, när jag öppnade denna tråden :rofl:
WTF VAD är det där?!
 
På tema krokodil: När vi var iväg på utflykt i Costa Rica förra veckan och guiden lite i förbifarten sådär påpekade att vi skulle behöva vada genom flodutmynningen för att komma över till andra sidan. Jag hade lovat mig själv att inte ens simma i havet i närheten av en flodutmynning, eftersom krokodilerna ibland simmar ut i havet från floden, och helt plötsligt skulle jag alltså gå rakt igenom en :wtf:

(det gick bra, men det var ju inte mitt livs mest avslappnade promenad om vi säger så)

Kände mig mallig efteråt och tog en bild på varningsskylten :D
 

Bifogade filer

  • 20230410_082236.jpg
    20230410_082236.jpg
    212,9 KB · Visningar: 175
På tema krokodil: När vi var iväg på utflykt i Costa Rica förra veckan och guiden lite i förbifarten sådär påpekade att vi skulle behöva vada genom flodutmynningen för att komma över till andra sidan. Jag hade lovat mig själv att inte ens simma i havet i närheten av en flodutmynning, eftersom krokodilerna ibland simmar ut i havet från floden, och helt plötsligt skulle jag alltså gå rakt igenom en :wtf:

(det gick bra, men det var ju inte mitt livs mest avslappnade promenad om vi säger så)

Kände mig mallig efteråt och tog en bild på varningsskylten :D
Du vet att hajar simmar upp flodmynningarna med, fast de kanske skräms bort av krokodilerna ..? :angel:
 
som alla andra hjortdjur, dvs inkl kor, får och getter...
Vaa?!? WTF!

(Men visst är det lite märkligt ändå, speciellt med tanke på att t.ex. älgar äter grova saker som grenar, bark, kvistar osv. Att naturen ansåg att framtänder i överkäken var onödigt?)
 
Att bilens besiktningstid inte hänger ihop med slutsiffran längre! :eek:

Jag har glatt förutsatt att det inte är bråttom förrän i augusti typ. Men nu vet jag ju inte!!

Har saker som behöver fixas innan besiktning och har gjort tidplan med hänsyn till ekonomin. Nu behöver jag tänka om eftersom jag tydligen måste besikta innan sista juni.:banghead:
 
Att bilens besiktningstid inte hänger ihop med slutsiffran längre! :eek:

Jag har glatt förutsatt att det inte är bråttom förrän i augusti typ. Men nu vet jag ju inte!!

Har saker som behöver fixas innan besiktning och har gjort tidplan med hänsyn till ekonomin. Nu behöver jag tänka om eftersom jag tydligen måste besikta innan sista juni.:banghead:

14 månader från senaste besiktning har det väl varit rätt länge nu? Har du lyckats pricka det genom att utgå från slutsiffran ändå? :D
Är man osäker är det lätt att kolla upp sin egen bil: https://transportstyrelsen.se/fordonsbesiktning
 
14 månader från senaste besiktning har det väl varit rätt länge nu? Har du lyckats pricka det genom att utgå från slutsiffran ändå? :D
Är man osäker är det lätt att kolla upp sin egen bil: https://transportstyrelsen.se/fordonsbesiktning
Aldrig hört om 14 månader. :confused:

Jag har de senaste åren besiktat i juni. Med övertygelsen att det är i god tid. Vilket det alltså inte alls varit. ;)
Min besiktningstid är inte alls 14 månader efter senaste. Det är ett år efter senaste.

Tur jag kollade.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 203
V
Hästmänniskan Hey! Sorry for the english post but I just started learning the language.. Saying hi and ordering fries pretty much wraps up my current...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: SQT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp