Dagisdags!

doglover

Trådstartare
Är det snart!

Vad ska jag tänka på vad gäller inskolningen?

Tänk att tiden bara flygit iväg? :eek:
 
Sv: Dagisdags!

Han älskar att vara på öppna förskolan. Är helt ohämmad och social.

Men bara positivt snack?
 
Sv: Dagisdags!

Att inte dra ut på tiden för mycket när du lämnar de första gångerna.

Och att det troligtvis är jobbigare för dig än det är för sonen.
 
Sv: Dagisdags!

Han ska ha en långsam inskolning på 2 veckor. 1 timma om dagen.

*får tid att öva mig*

:D
 
Sv: Dagisdags!

1 timme om dagen tycker jag låte lite kort, han kommer ju inte hinna börja leka och lära känna kompisarna innan de är dags att gå hem!

Sen håller jag fast vid att problem vid inskolningen till största delen faktiskt beror på föräldrarna och mest mamman som inte vill lämna och då blir det negativt för barnet.
 
Sv: Dagisdags!

Jag hakar på den här tråden och kapar lite.

Vad behöver man i klädväg till dagis? Arvid ska börja skolas in i januari!
 
Sv: Dagisdags!

Hon som ringde sa i allafall 1 timme om dagen för att det skulle vara bra om det gick långsamt?
 
Sv: Dagisdags!

Vi har dagmamma och har inte fått någon tid alls på hur länge Rasmus ska vara där, det blir det som passar honom bäst. Men är vi på ÖF eller nere och hälsar på hans farmor som jobbar ¨på förskola så går 1 timme otroligt fort!

Kläder och sånt kommer vi få information om och är säkert olika hur man gör, på förskolan svärmor jobbar så sätter de upp olika lappar på barnens korg om de är något som fattas eller om de behövs fler blöjor t.ex.
 
Sv: Dagisdags!

Men bara positivt snack?

Om du pratar om vad hemskt det är att lämna honom där och hur mycket du kommer att sakna honom så finns det ju viss risk att det smittar av sig.

Om du däremot pratar om kompisar och att leka och att det är roligt så ger det ju en helt annan bild av det.

Om man börjar morgonen med att säga att han ska till det hemska stället, eller att han ska leka med sina kompisar så är det ju stor skillnad.
 
Sv: Dagisdags!

Vad behöver man i klädväg till dagis? Arvid ska börja skolas in i januari!

Byxor, strumpor/strumpbyxor, tröja/body, vantar, mössa osv. Sen kan de behövas mer el. mindre varmare kläder ibland.

Vi var och hälsade på hos Jonas blivande förskola i fredags, där ville de helst att man lämnade blöjor som man tejpar igen, ej byxblöjor (up & go).
Han ska skolas in v.42. Sambon sköter den biten denna gången :laugh:
 
Sv: Dagisdags!

När börjar han? Elivia börjar sin inskolning om 2 veckor. Hon ska gå på en naturförskola så vi har satsat på bra regnkläder, stövlar och utekläder.
 
Sv: Dagisdags!

När börjar han? Elivia börjar sin inskolning om 2 veckor. Hon ska gå på en naturförskola så vi har satsat på bra regnkläder, stövlar och utekläder.

Är nog viktigt överallt - de flesta förskolor idag är ute en stor del av dagen (i alla fall de jag varit på) och bra kläder att ha ute är a och o. Se till att de inte är massa konstiga knäppen/spännen mm.
 
Sv: Dagisdags!

För att slippa ta av alla kläder om/när de är dax att byta blöja.
Det är en nyöppnad förskola som har en del 1-2 åringar.
 
Sv: Dagisdags!

Skulle ni ha med egna blöjor? Min dotter har gått på dagis 3v nu och de står för blöjorna..
 
Sv: Dagisdags!

Han börjar den 2e oktober. Regnkläder kommer han få ha extra på dagis och ett set hemma. Gummistövlar ska inhandlas denna vecka.

Han har sjukt mycket kläder så det blir inga större problem med det. Mössa, vantar ska han ha extra där.

Nåt mer?
 
Sv: Dagisdags!

Här får de ha up&go men personalen gillar de inte då de måste ta av byxorna för att få på blöjan. Det är ju mer än 1 barn det ska bytas på ;)


doglover Rasmus besökte sin blivande förskola idag och han brydde sig faktiskt inte om mig. Vi var där i 1 timme och han tyckte de var super skoj och flinade och pratade med dagmammorna där.

Fast dagmamme-chefen funderade på att ångra sig att de tog in Rasmus för han var mer vild än tam :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
775
Senast: Malin_L
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
17 761
Senast: Smoothi
·
Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
4
· Visningar
455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp