Dagispersonal...

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lavizz

Jag vikarierar på ett dagis med tre avd. 1-5år med 22-23 barn i varje.
Innan jag började här så timvikade jag på lite andra dagis där personalen va helt underbara och superbra men här är de så hemska... Alla är ganska gamla 50-60 år och ett par som är runt 40.
Allt är det fel på och alla föräldrar är så hemska, att de får ha barn överhuvudtaget...
Kommentarer man får höra varje dag är tex. "jaa det märks ju att du bara blir buren hemma", " snart är det kanske dags att mamma låter dig klä på dig själv", " hur ska du kunnas utvecklas om mamma aldrig låter dig gå själv", "det måste va skönt för dig att komma hit, mamma håller ju bara på med lillebror hemma", "hur ska du bli stark när mamma jämt drar dig upp för backen", "mamman verkar ju trevlig fast barnen har ju lite skitungesyndrom", "du blir väl matad hemma förstår jag men här får du minsann äta själv"!

De verkar veta allt om hur barnen har det hemma och allt föräldrarna (nästan alltid mamman, pappan jobbar väl bara...)gör är fel!!

Sen när de kommer och hämtar så är allt så bra och de står där å fjäskar för föräldrarna!

Om man säger nåt i stil med " jaha så du har vart hemma hos dem å sett hur de har det?" så får man till svar- men det märker du väl på barnet!

Jag blir så irriterad, jag tycker att det är så fel att prata på detta sättet!! Och det är ju mest 1-2åringarna som inskolades i höstas som får höra detta, de känner ju inte föräldrarna överhuvudtaget!!

Och personalen på de andra avdelningarna är ju såå knäppa, å hur de jobbar, det finns ju inte ens i deras värld.......

Nästan all personal på alla avdelningar är på detta sättet! De har jobbat där i 10-25 år allihop...

Men snart går viket ut, jag har ingen lust att prata med chefen heller även fast jag kanske borde då jag tycker att detta beteende mot barnen och föräldrarna är oacceptabelt!

Det kanske inte låter så farligt när jag skriver men det är hemskt!!

Mitt barn kommer iaf inte få gå på detta dagis även fast det är bra i övrigt men mycket utevistelse i olika miljöer, inte bara på gården och bra aktiviteter mm.

Man kan ju undra vad de säger om en själv....

Hur tycker ni att detta låter?
 
Sv: Dagispersonal...

Klart du ska säga till chefen! Jag jobbade en gång på ett vårdhem där personalen på ena avdelningen var rent ut sagt för djävlig, både mot gamlingarna och ny personal.
Det satt hårt inne men jag berättade iaf för chefen, samtidigt som jag sa att jag aldrig ville jobba på den avdelningen mer.
Det kändes skönt, och känns bra såhär i efterhand att jag vågade säga ifrån. Fast jag fick stå ut med sura blickar när jag stötte ihop med den personalen senare, men det var det värt.
 
Sv: Dagispersonal...

Ett barn ska inte behöva höra negativa saker om sin mamma pappa i den åldern.
Att tillrätta visa barnen är en sak men att smutskasta föräldrarna och sen inte vara ärliga mot dem är uppåt väggarna.

Jag kommer att ha mitt barn¨på dagis i höst och då vill iallafall inte jag ha falsk personal på dagis.

Så jag rek dig att prata med chefen.
 
Sv: Dagispersonal...

Hej.

Självklart att du ska prata med förskolechefen. Det du skriver är kränkning av barn, och det står inte! i förskolans läroplan.

Tyvärr förekommer nog sånt här på förskolorna, men det så hemskt, när man inte har en "positiv barnsyn", och en gemensam värdegrund att stå på, säkert finns den på papper någonstans, men är inte förankrad i personalgruppen.
 
Sv: Dagispersonal...

prata med chefen!!!
Berätta för föräldrarna också kanske... jag hoppas verkligen inte att nått sådant pågår på vårat dagis!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 192
Senast: Luff
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 198
Senast: Destiny_D
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 955
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp