orientalkatten

Trådstartare
Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen.
Har sått solrosor som rådjuren betat av.
Dagliljor ska ju inte vara lika goda.
Är dom kinkiga att odla, finns det mer lättodlade sorter.
 
Håller med om kärnvapenkriget. :rofl: I alla fall när det gäller gamla sorten. Vi hade en organge som hade tagit över en hel rabatt. Vi städa ur förra året och skänkte massor till grannarna, men det mesta hamnade ändå i komposten. Har köpt några plantor i trädgårdhandlen senaste åren, dom verkar bra mycket kinkigare. Har inte sett någon avvikande färg på blomma i år, så tveksamt om dom ens lever längre. Men det kan bero på att dom blev överväxta av dom oranga.
 
Jag är lite sugen på att skaffa dagliljor av den större modellen.
Har sått solrosor som rådjuren betat av.
Dagliljor ska ju inte vara lika goda.
Är dom kinkiga att odla, finns det mer lättodlade sorter.

De behöver inte alls vara rådjurssäkra... mina fyrbenta trädgårdsmarodörer betar glatt av dem :cautious: Men ja, odlingsmässigt är de enkla och tål mycket misshandel.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
558
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 042
Senast: starcraft
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 346
Senast: sthu
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
458
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp