Dagmatte-priser nu 2023?

tyxi

Trådstartare
Vad tycker ni generellt är rimligt att betala för dagmatte per dag (8 timmar) nu i "inflations-inflammerade" 2023?
Huruvida det är svart/vitt kan nämnas eftersom vitt lätt drar iväg mycket.
Förstår att det varierar från fall till fall men generellt som sagt.

Tack på förhand.
 
Vad tycker ni generellt är rimligt att betala för dagmatte per dag (8 timmar) nu i "inflations-inflammerade" 2023?
Huruvida det är svart/vitt kan nämnas eftersom vitt lätt drar iväg mycket.
Förstår att det varierar från fall till fall men generellt som sagt.

Tack på förhand.
Beror väl på vad man får för dom där 8 timmarna. Hur många promenader, hur hunden ”bor” hos dagmatte, om det finns flera andra hundar, ingår hämtning/lämning samt vilken stad/del av landet vi befinner oss i osv.
 
100-150kr per dag eller dygn tycker jag är lite lagom.
Har sett dagmattar som ska ha 300kr om dagen det tycker jag är helt galet då jag vill kunna känna att dagmatte är intresserad av hundar och inte bara inkomst.
 
100-150kr per dag eller dygn tycker jag är lite lagom.
Har sett dagmattar som ska ha 300kr om dagen det tycker jag är helt galet då jag vill kunna känna att dagmatte är intresserad av hundar och inte bara inkomst.
300kr om dagen kan vara rimligt om det är vitt. Ett hunddagis i Stockholm kostar oftast 250kr/dag om hunden går varje vecka Mån-fre och då är det ju vitt och inte svart samt ingår ofta typ kloklipp och liknande.
 
100-150kr per dag eller dygn tycker jag är lite lagom.
Har sett dagmattar som ska ha 300kr om dagen det tycker jag är helt galet då jag vill kunna känna att dagmatte är intresserad av hundar och inte bara inkomst.
Men hur lite är du själv beredd att jobba för? Har du bara en hund att ta hand om talar vi om 1-3 timmar effektiv arbetstid på en dag (hämtning, lämning, utfodring, promenader, lek och kel) plus att du är bunden.

Nu skulle jag inte ha råd att betala någon 300 kr om dagen och då skulle många dagis vara billigare (eftersom arbetskostnaden slås ut på fler hundar). Men galet?
 
150kr per dag tar min hundvakt, vitt, men det är långt från storstäderna. De har i princip fullbelagt, vilket inte är så konstigt.
 
Men hur lite är du själv beredd att jobba för? Har du bara en hund att ta hand om talar vi om 1-3 timmar effektiv arbetstid på en dag (hämtning, lämning, utfodring, promenader, lek och kel) plus att du är bunden.

Nu skulle jag inte ha råd att betala någon 300 kr om dagen och då skulle många dagis vara billigare (eftersom arbetskostnaden slås ut på fler hundar). Men galet?
Ja jag tycker det är galet när privatpersoner tar så mycket jag anser att en hundvakt även ska ha intresset för hunden.
 
Men hur lite är du själv beredd att jobba för? Har du bara en hund att ta hand om talar vi om 1-3 timmar effektiv arbetstid på en dag (hämtning, lämning, utfodring, promenader, lek och kel) plus att du är bunden.

Nu skulle jag inte ha råd att betala någon 300 kr om dagen och då skulle många dagis vara billigare (eftersom arbetskostnaden slås ut på fler hundar). Men galet?
Jag menar nu inte människor som har hundvaktning som främsta inkomst jobbar man som dagmatte vitt ska det ju naturligtvis vara samma kostnad som på ett dagis men dom flesta dagmattar är ju arbetslösa sjukskrivna eller studenter?
 
Varför skulle man inte ha intresse för hundar bara för att man värdesätter sin tid? Även som sjukskriven, föräldraledig eller student är ju din tid värd nått.

Jag tycker det bara det är min känsla :)

Vill dagmatten ha flera hundra om dagen känns det inte som intresset för hunden är i fokus :)
 
Hunddagiset här i närheten (några mil utanför GBG) tar 350 kr/dag. Mycket på en månad, visst, men inte särskilt dyrt när man inser att det i slutändan inte blir många kronor per dag i lön för de som driver dagiset.
 
Beror ju lite på. Snäll lugn hund som inte gör så mycket väsen av sig och kan rastas lös på gården, inte kräver motion och kan lämnas kortare stunder när man ska iväg och handla mm, eller vild sak inomhus som drar runt koppelhållaren utomhus och inte kan vara själv öht utan att skälla och bita sönder allting 🤷‍♀️

Den första går nog att hitta någon nästan gratis som vill ha mysigt sällskap på dagarna. Jag hade nog ändå betalat typ 100kr/dag iaf om jag ex hade haft en regelbunden dagmatte till hunden i min profilbild.

Den andra får man nog anlita en som gör detta professionellt och det kan vara svårt ens att få plats där om den är riktigt jobbig. Där får man nog räkna med hunddagispriswr eller t.o.m. mer! Typ 200kr/dag och uppåt.

Vad tycker ni generellt är rimligt att betala för dagmatte per dag (8 timmar) nu i "inflations-inflammerade" 2023?
Huruvida det är svart/vitt kan nämnas eftersom vitt lätt drar iväg mycket.
Förstår att det varierar från fall till fall men generellt som sagt.

Tack på förhand.
 
Jag tycker det bara det är min känsla :)

Vill dagmatten ha flera hundra om dagen känns det inte som intresset för hunden är i fokus :)
Ska frisörer klippa gratis för de borde ju tycka om att hålla på med hår. Bilmekaniker borde ju gilla bilar så de borde jobba gratis.

Förstår inte vara allt med djur alltid ska vara gratis. Det kostar att ha hund, är man inte beredd att betala om man behöver passning bör man inte skaffa hund.
 
Ska frisörer klippa gratis för de borde ju tycka om att hålla på med hår. Bilmekaniker borde ju gilla bilar så de borde jobba gratis.

Förstår inte vara allt med djur alltid ska vara gratis. Det kostar att ha hund, är man inte beredd att betala om man behöver passning bör man inte skaffa hund.
Nej men nu tappar vi det ju helt.

Men ja det är rätt många frisörer som klipper svart på fritiden för en mindre slant och bilmekaniker som gör lite svartjobb vid sidan av så ja.

Full lön på fritiden till alla då?
 
Ska frisörer klippa gratis för de borde ju tycka om att hålla på med hår. Bilmekaniker borde ju gilla bilar så de borde jobba gratis.

Förstår inte vara allt med djur alltid ska vara gratis. Det kostar att ha hund, är man inte beredd att betala om man behöver passning bör man inte skaffa hund.
Jag har aldrig behövt passning till min hund däremot har jag varit dagmatte i flera omgångar och tagit 100 kr per dag. Bland annat när jag har student.
Hunden var hos mig från morgon till kväll och vi tog dagligen långa promenader i skogen då jag bodde vid ett naturreservat.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 002
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp