F

Fjunet

Hur funkar det egentligen? Passar man hunden hemma hos ägarna eller hemma hos sig själv? Eller det bestäms över mail/tele?

(Dum fråga kanske :o)
 
skulle själv föredra att någon passade min hund hos sig själv, dels för att det är nyttigt för hunden att komma ut å va hos andra människor å dels för att jag inte skulle gilla att nån var i mitt hus när inte jag va hemma.
men det är ju såklart individuellt hur man gör, fråga den som du ska passa hunden åt hur denne vill ha det :)
 
jag är dagmatte åt en liten schäfer och hon kommer hit och lämnar honom varje morgon och hämtar honom när det passar, ibland har jag honom till 17:00, ibland till 21:00, så det kan variera lite..
men det fungerar jättebra, är inte vi hemma så gör vi som vi gör med våra hundar, antingen sätter vi dom i hundgården eller om det är jättedåligt väder sätter vi dom i våran stora hall, så är det bara för henne att hämta honom..
 
Fråga två:
Vad kan man ta betalt för 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 632
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 147
Senast: Targa
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 770
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp