Dags att byta jobb?

BernT

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska byta jobb eller inte. Min chef/chefer vet om att jag är supermissnöjd + att jag och en av de är osams. Eller var iaf, nu är de väl mer frostigt bara iaf från min sida.

Fördelarna med jobbet
Slutar tidigt (vilket iofs innebär att jag börjar tidigt)
Kan kombinera det med mitt företag
Kan alltid hämta tidigt på förskolan
Mycket ledigt iom halvtidskontrakt (dock jobbar jag ungefär 100 timmar + 30/40 timmar ob/mån) detta gör ju att jag som sagt kan jobba med mitt företag på lediga dagar

Nackdelar
Det är tråkigt
Det är slitigt att gå upp 0330
Är osams med en chef, hen gjorde/sa något jag aldrig kommer släppa (vilket jag även har inspelat)
Det är inte vad jag brinner för alls
Jag vill inte göra ''karriär'' här, kan inte tänka mig ngt värre än att va kvar som typ 30+
Dålig lön, skitdålig! Tycker jag iaf som alltid haft högre lön men Handels avtal ser tydligen ut såhär

Så ja, typ 50/50.. Trots att det är tråkigt så gör jag ett bra jobb, tro inget annat. Jag är proffsig och gör det jag ska osv, sen tjurar jag hemma typ :p Det är så skönt att sluta tidigt, kunna hämta tidigt och kunna jobba med mitt eget, det har alltid vägt över förut. Men nu tex har jag ca 9 dagar ledigt (jobbar först nästa helg) och det enda jag kan tänka på är att nej blä usch snart ska jag jobba.

Oftast/innan har jag suck it up och tänkt att det är bara till nästa år sen ska jag ta tjänstledigt och bara jobba med mitt eget alt byta jobb ifall företaget inte funkar/jag inte vill (än så länge går det bra men man vet ju aldrig). Men jag känner att jag bara blir sur och tjurig av jobbet nu, frågan är om det är värt det för att kunna hämta tidigt osv. Har spanat in några andra jobb men jag vet inte, dels ska jag lyckas få det sen ska jag gå ner i tid utan att någon surar. För visst får man gå ner i tid om man har barn?

What to do liksom :/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 958
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 638
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 703
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 388
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp