Dags att ge upp nu?

Sv: Dags att ge upp nu?

Så fruktansvärt :cry: Men vilken tur ändå att han fick komma till dig och uppleva lyckan av att vara älskad. Att du med kärlek och förståelse kollade upp honom när han började uppträda annorlunda. Du ger honom den största kärleksgåvan av alla. Att låta honom gå när tiden är inne. Jag lider verkligen med dig och jag minns alltför väl hur fruktansvärt det känns när man inser att det är kört :cry:
Tröstkramar i mängder.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Stora tröstkramar till dig. Förstår att det måste vara ett hemskt beslut att ta, men jag tror att du gör helt rätt. Otroligt tråkigt att det ska behöva sluta såhär dock. Ni har ju varit så rätt för varann som det verkat.

Jag tog bort min drömhäst för snart 9 år sedan. Jag sörjer honom fortfarande och jag vet att jag aldrig kommer få en likadan häst igen. Så jag kan förstå hur du känner. Du går igenom något jättejobbigt nu, och du har haft så mycket emot dig. Jag vill ge dig ett fång tröst och styrka :heart
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Känner att jag borde skriva nått men vet inte hur jag ska formulera mig. Allt känns bara så tragiskt. Låter så löjligt att skriva du har fina minnen av honom osv, som att det skulle underlätta. Men jag hoppas att för din skull att du tar hand om dig. Jobbigaste beslutet som djurägare att ta.

*styrkekramar*
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Usch så sorgligt! :cry::cry::(:( Finns inte ord tillräckligt, mer än att du fattar ett svårt, men rätt beslut.

Ta hand om dig – Många styrke-kramar!!!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Jättetråkigt att läsa, men du fattar rätt beslut även om det är det jobbigaste... Beklagar och hoppas detta sätter punkt på all otur.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

+ alla andra

Tusen tack för all sympati, det värmer.

Jag kommer sakna honom varje dag i resten av mitt liv men jag har bestämt mig för att gå vidare, leta efter en ny häst och kämpa på.

Någon gång måste det vara min tur att få just tur.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

+ alla andra

Tusen tack för all sympati, det värmer.

Jag kommer sakna honom varje dag i resten av mitt liv men jag har bestämt mig för att gå vidare, leta efter en ny häst och kämpa på.

Någon gång måste det vara min tur att få just tur.

Du är en sann kämpe. Så jäkla starkt. Keep up. :bow:
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Någon gång måste det vara min tur att få just tur.

Helt sant!

När du orkar (eller vill) får du gärna skriva vad som hände med ögonen på Kakan, undrar eftersom jag själv en gång i tiden köpte en häst som visade sig ha stora skador på synen. Vi valde också att ta bort henne.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Jag beklagar! Så himla sorgligt med din fina vän!

Hoppas du sen hittar en till kompis som du får ha kvar friskt och kry! Den kan inte ta Kakans plats. Men man har rum i hjärtat för fler.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Det är jättesorgligt med Kakan men självklart finns det en annan häst till dig där ute. Den kommer inte kunna ta kakans plats men du kommer ha en ny vän som du också kommer att älska och jag hoppas innerligt att din otur vänder nu. Ingen förtjänar att få stå ut med så mycket som du gjort sista tiden.

Stor kram!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Hej.
Jag skulle råda dig att ngn stark och säker person fick leda omkring dig på Kakan, Skratta inte åt mig men det kan hjälpa dig otroligt,När du är säkrare så får han/hon börja longera dig i skritt tills du är fullkomligt säker. Sen när du är så bombis säker att du nästan tycker det är löjligt så kan du ju börja trava. Ett trav steg i början och sen öka på. Två trav steg OSV.

Du ska absolut INTE ge upp, Det är inte ens på världskartan. nej,Bara NEJ, Allt känns säkert tufft och allt kommer att vara ett H-vete men du klarar det, Lovar!
Kanske måste du köpa så du har två hästar, En som är en total läromästare och sten säker i ALLT! Och så kakan så klart som du kan gå över till senare, sen kanske du skulle skriva upp en check lista... Där allt står uppradat: "Sadelgjord ska spännas, Hundar ska kopplas,Staket ska stängas m.m"
Och sen skulle jag råda dig att BARA rida i en säker miljö!

Kram!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Så fruktansvärt tråkigt! Vet inte alls vad jag skall skriva och tror inte heller att det finns något att säga för att lindra din sorg just nu... Men jag beklagar verkligen, fina Kakan! :(
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Så sorgligt Bison. Så dubbelt sorgligt med din fot o hans sjukdom men det måste ju ändå kännas bättre att veta att det antagligen var hans sjukdom som gjorde att du föll av o inte bara hunden.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

ja det känns bättre, det gör det.
Han har ju aldrig reagerat på hundar, harar, rådjur osv så därför blev jag så överaskad.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Stor styrkekram! Vad sorgligt att det var därför han reagerade som han gjorde och vad bra att ni kom på det!

Kul att du ska fortsätta med hästeriet iallafall!
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Jag beklagar verkligen sorgen efter underbara Kakan. Jag minns när du köpte honom och hur bra ni passade ihop. Jag hoppas att att turen vänder nu.
 
Sv: Dags att ge upp nu?

Jag har inte heller riktigt ord, för din story är helt outstanding även jag följde i tysthet ditt letande och finnande av drömmen som blev sann en kort stund, det är så fruktansvärt sorgligt och ledsamt att det var för bra för att vara sant. Du har mina varmaste sympatier och jag hoppas av hela mitt hjärta att du hittar en ny kompis vad det lider.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 452
Senast: Sootie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
542
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp