Dags att måla om huset.

Fibusen

Trådstartare
Jag köpte för ca 3 år sen slamfärg för att måla om huset, sen blev jag sjuk (djup depression) och orkade helt enkelt inte ta tag i det. Förra året när jag mådde bra igen så var det alldeles för varmt och jag hade dessutom fullt upp med livet. Nu i år MÅSTE jag ta tag i det.

MEN, kan jag räkna slamfärgen som jag har hemma gammal nu, eller går den att använda?

Och jag har jättesvårt att räkna ut hur mycket vit oljefärg det kan tänkas gå åt till knutar, vindbrädor,1 dörrfoder och 10 fönsterfoder. 7.5 liter? 10 liter?

Jag kommer behöva hyra skylift så jag måste se till att ha allt hemma...
 
Jag köpte för ca 3 år sen slamfärg för att måla om huset, sen blev jag sjuk (djup depression) och orkade helt enkelt inte ta tag i det. Förra året när jag mådde bra igen så var det alldeles för varmt och jag hade dessutom fullt upp med livet. Nu i år MÅSTE jag ta tag i det.

MEN, kan jag räkna slamfärgen som jag har hemma gammal nu, eller går den att använda?

Och jag har jättesvårt att räkna ut hur mycket vit oljefärg det kan tänkas gå åt till knutar, vindbrädor,1 dörrfoder och 10 fönsterfoder. 7.5 liter? 10 liter?

Jag kommer behöva hyra skylift så jag måste se till att ha allt hemma...
Jag hade öppnat burken och sett hur färgen ser ut och sedan rört upp den. Om det är mögel eller den luktar illa eller inte går att röra upp till en jämn färg hade jag kasserat men inte annars. Fast det beror förstås på hur dyr arbetskraften är, med anställt folk är färgen en mindre kostnad och då är det nog säkrare att köpa ny färg.
 
Jag hade öppnat burken och sett hur färgen ser ut och sedan rört upp den. Om det är mögel eller den luktar illa eller inte går att röra upp till en jämn färg hade jag kasserat men inte annars. Fast det beror förstås på hur dyr arbetskraften är, med anställt folk är färgen en mindre kostnad och då är det nog säkrare att köpa ny färg.

Nej, jag ska göra det själv, ev med hjälp av några vänner. Så då är det bara att räkna med att den går att använda om den ser okej ut?
 
Nej, jag ska göra det själv, ev med hjälp av några vänner. Så då är det bara att räkna med att den går att använda om den ser okej ut?
Jag tycker det, i industriellt tillverkad slamfärg är det tillsatt konserveringsmedel som gör att färgen brukar kunna lagras ett par år åtminstone.
 
Jag köpte för ca 3 år sen slamfärg för att måla om huset, sen blev jag sjuk (djup depression) och orkade helt enkelt inte ta tag i det. Förra året när jag mådde bra igen så var det alldeles för varmt och jag hade dessutom fullt upp med livet. Nu i år MÅSTE jag ta tag i det.

MEN, kan jag räkna slamfärgen som jag har hemma gammal nu, eller går den att använda?

Och jag har jättesvårt att räkna ut hur mycket vit oljefärg det kan tänkas gå åt till knutar, vindbrädor,1 dörrfoder och 10 fönsterfoder. 7.5 liter? 10 liter?

Jag kommer behöva hyra skylift så jag måste se till att ha allt hemma...
Sätt en visp (finns att köpa på färgaffären) på borrmaskin eller skruvdragare och rör om ordentligt.

Sedan är deet bara att måla.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: Acto
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 210
Senast: tornblomma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp