Bukefalos 28 år!

Dags att putsa upp Don Primero avkommorna...

Dark Ronald

Trådstartare
Så här skriver Eurodressage från Vechta auktionen:
The crisis seems to be over as sensationally high prices were paid for Oldenburg bred young sport horses at the 2009 Elite Fall Auction in Vechta, Germany, on October 3, 2009. The stunning price highlight was the bay gelding Don Primeur, which sold for 505,000 euro to Danish Olympic team rider Andreas Helgstrand.

Bred and presented at auction by Arnold Wegbund, Don Primeur was the winner of the Oldenburg Regional Championships and was qualified for the Bundeschampionate, but didn't compete there. Don Primeur is by Don Primero x Castro x Weltmeister and will move to Helgstrand's Møgelmosegård in the north of Denmark.

Ytterligare en DP son gick till USA för 36.000,00 euro
Douceur ( Don Primero x Royal Dance x Volturno),
 
Sv: Dags att putsa upp Don Primero avkommorna...

Hmm.. Så himla roligt!
Någon som provat att lägga Don Primero på ett lågställt lite mindre sto? Känns kanske inte som det optiimala valet.. Men man blir ju onekligen lite sugen ;)
/U
 
Sv: Dags att putsa upp Don Primero avkommorna...

Hmm.. Så himla roligt!
Någon som provat att lägga Don Primero på ett lågställt lite mindre sto? Känns kanske inte som det optiimala valet.. Men man blir ju onekligen lite sugen ;)
/U

Den dyra var ju helt otrolig i typen, men jag har inte sett nån DP-avkomma här som ser ut så!
 

Liknande trådar

Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 099
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: MonteRose
·
Avel Det gäller Contender som blev 30 år och Trakehnerhingsten Caprimond 29 år. Kopierat från Trakehner Verband " Caprimond is dead...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp