Bukefalos 28 år!

Dags att skaffa en extern hårddisk!

MikaTela

Trådstartare
Ja nu har jag några extra slantar så jag ska slå i verket och köpa en extern hårddisk på 1 TB (1000 GB) för att kunna flytta runt mellan alla datorer jag använder på ett lätt och smidigt sätt.

Jag letar såklart det billigaste för att ha några slantar kvar efteråt med!
Dessa har jag hittat på Net on Net och kan inte redigt avgöra vad, kommer skicka pappa på tisdag troligen att köpa då han passerar en av deras lagershopar, hellre det än beställa på nätet.


LaCie Desktop Hard Drive 1TB



Fujitsu Siemens Storagebird 35EV821 1TB


LaCie Desktop USB Design by Neil Poulton 1000GB


Western Digital Elements 1000GB
 
Sv: Dags att skaffa en extern hårddisk!

Det som jag anser är viktigt är att den går att stänga av separat, alltså man ska inte behöva koppla ur strömförsörningen.

Ibland behöver man inte den extra HD:n på flera veckor och då är det onödigt att den står på under tiden.

Jag har en WDE på 500 Gb som tyvärr inte går att stänga av utan att dra ur strömkabeln och en som jag byggt själv. Hemmabygget består av min gamla 200 Gb HD från den stationära och ett kabinett. Den har en strömbrytare på kabinett vilket är jätesmidigt.

Jag använder den "lilla" för flyttbara saker och den "stora" som förvaring.
 
Sv: Dags att skaffa en extern hårddisk!

Jag har den från Lacie som är designad av Neil Poulton. Är helnöjd med den än så länge, lagrar mest bilder och filmer på den. Den går att stänga av med offknapp.
 
Sv: Dags att skaffa en extern hårddisk!

jag har den sista fast med mnindre minne och den är asbra tycker jag just för att den är liggande dvs ingen risk att man välter dom vilket man gör ganska lätt om den inte har en fast plats så att säga..
 
Sv: Dags att skaffa en extern hårddisk!

jag säger Maxtor Onetouch, för att dne spinner ner hårddisken när den inte används. frukanstvärt bra fuktion för oss som måste ha datorn igång hela tiden.

en vanlig extern hårddisk gör nämligne inte det, och får konsekvent då mycket mycket kortare livstid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp