Dags att ta farväl

Kakis

Trådstartare
Så är det dags att ta farväl av min älskade Tant Milla. Jag har inte varit så aktiv här på sistone men vet att många här engagerade sig i hennes ryggproblem och nu 10 år senare är det ryggen som sätter stopp. I onsdags kändes hon stelare än vanligt och i fredags fick hon några ryck på 5 min när hon lyfte benen onormalt högt och trampade under sig, nästan som när de fått bajs som hänger kvar i rumpan. Sådant fick hon även lördag och söndag samtidigt som jag märker att hon inte har full kontroll på bakbenen och hon har svårt att behålla maten. Så beslutet var lätt men ändå så svårt. Efter nästan 16 år tillsammans är det så svårt att tänka mig att hon inte längre kommer vara vid min sida. I dag ska hon få somna in 😭💔 💙
IMG_2081.JPG
 
Så är det dags att ta farväl av min älskade Tant Milla. Jag har inte varit så aktiv här på sistone men vet att många här engagerade sig i hennes ryggproblem och nu 10 år senare är det ryggen som sätter stopp. I onsdags kändes hon stelare än vanligt och i fredags fick hon några ryck på 5 min när hon lyfte benen onormalt högt och trampade under sig, nästan som när de fått bajs som hänger kvar i rumpan. Sådant fick hon även lördag och söndag samtidigt som jag märker att hon inte har full kontroll på bakbenen och hon har svårt att behålla maten. Så beslutet var lätt men ändå så svårt. Efter nästan 16 år tillsammans är det så svårt att tänka mig att hon inte längre kommer vara vid min sida. I dag ska hon få somna in 😭💔 💙Visa bifogad fil 88467
Åh, fina tanten! :heart Jag beklagar så. :cry:
 
Så är det dags att ta farväl av min älskade Tant Milla. Jag har inte varit så aktiv här på sistone men vet att många här engagerade sig i hennes ryggproblem och nu 10 år senare är det ryggen som sätter stopp. I onsdags kändes hon stelare än vanligt och i fredags fick hon några ryck på 5 min när hon lyfte benen onormalt högt och trampade under sig, nästan som när de fått bajs som hänger kvar i rumpan. Sådant fick hon även lördag och söndag samtidigt som jag märker att hon inte har full kontroll på bakbenen och hon har svårt att behålla maten. Så beslutet var lätt men ändå så svårt. Efter nästan 16 år tillsammans är det så svårt att tänka mig att hon inte längre kommer vara vid min sida. I dag ska hon få somna in 😭💔 💙Visa bifogad fil 88467
Beklagar sorgen❤️ Tog bort min 12åriga tik idag.. Tystnaden blev öronbedövande😔
 
Beklagar sorgen❤️ Tog bort min 12åriga tik idag.. Tystnaden blev öronbedövande😔
Åh beklagar 💔. Visst är tystnaden hemsk 😢 Min tant lät alltid i bilen, och har varit och tränat min andra hund idag och det var så konstigt att ingen skällde på grusvägen eller när vi stannade. Och att inte kunna lyssna på hennes små snarkningar när hon sover, eller de bestämda små stegen när klorna slår mot trägolvet 😭
 
Åh beklagar 💔. Visst är tystnaden hemsk 😢 Min tant lät alltid i bilen, och har varit och tränat min andra hund idag och det var så konstigt att ingen skällde på grusvägen eller när vi stannade. Och att inte kunna lyssna på hennes små snarkningar när hon sover, eller de bestämda små stegen när klorna slår mot trägolvet 😭
Det är så sjukt tomt.. Nessi va en ”nattvandrare” hela livet så det blev liksom knäpptyst😢 Varje morgon följde hon med mej ut i stallet för att fodra hästarna när vi hade dom och de senaste 10åren våra får. Saknar henne så det skär i hjärtat❤
Är otroligt tacksam att vi har kvar hunden på min profilbild för min gamla labbe lämnade ett stort tomrum.

”Mjuka tassar gör djupa avtryck”
❤️❤️
 

Liknande trådar

Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 777
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 660
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 750
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ni som tagit bort gamla hästar, när bestämde ni er? Vad var det som fick er att slutgiltigt fatta beslutet? Vad i hästens mående osv...
2
Svar
36
· Visningar
2 335
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp