Bukefalos 28 år!

Dags att ta sig samman

Partiet jag är med i ska ha möte nästa vecka. Då ska jag snacka skogsträdgård. Och jag stör mig så på att jag inte begriper mina anteckningar från föreläsningen jag var på i höstas. Får försöka sammanfatta så gott jag kan. Har ju en del annat material att tillgå också så helt tappad är jag väl inte. Jag ska ta med mina böcker jag har till mötet också så får folk bläddra lite. Tydligen ska vi på detta möte planera för ett större möte med fler partideltagare.

Partiet har planerat ett större möte i kommunhuset i maj, där de vill att jag ska snacka skogsträdgård :nailbiting: Hjälp liksom. Jag är ju för tusan nybörjare på det här. Känner att jag borde gått en termins utbildning i skogsträdgård först och sen börjat dra upp det med partiet. Verkar som om jag gör saker i bakvänd ordning. Inte första gången i så fall.
 

Kan man ha blommor i en skogsträdgård? Tex rosor? Eller är det träd och buskar som gäller?

Jag googlade lite på skogsträdgård men det verkade lite avancerat och man måste gå efter vissa regler i hur man ska planera allting.
 
Kan man ha blommor i en skogsträdgård? Tex rosor? Eller är det träd och buskar som gäller?

Jag googlade lite på skogsträdgård men det verkade lite avancerat och man måste gå efter vissa regler i hur man ska planera allting.
Man kan absolut ha blommor i en skogsträdgård. I första hand bör man välja blommor för pollinerare. Men visst, man kan ändå ha rosor i en skogsträdgård. Pollinerare går även på rosor (men inte i första hand) och sen kan man äta nyponen som blir på hösten.

Det där med samplantering är en hel vetenskap. Jag vet själv bara ytterst lite om det.