Dags för hältutredning

Rörde sig helt felfritt på alla prov så veterinärerna trodde helt klart på att han växt så himla mycket det senaste halvåret och inte hunnit med i muskulaturen. Dom tyckte han var jättefin på alla vis, inga anmärkningar. Ska även ta ett snack med hovis då han gärna vill sko honom lite för lång i tån. Orsaken till att han känts loj och motig visade sig vara en utdragen infektion! Så jag åkte in med en häst jag trodde hade knäproblem och hem med en förkyld häst :o
 
Rörde sig helt felfritt på alla prov så veterinärerna trodde helt klart på att han växt så himla mycket det senaste halvåret och inte hunnit med i muskulaturen. Dom tyckte han var jättefin på alla vis, inga anmärkningar. Ska även ta ett snack med hovis då han gärna vill sko honom lite för lång i tån. Orsaken till att han känts loj och motig visade sig vara en utdragen infektion! Så jag åkte in med en häst jag trodde hade knäproblem och hem med en förkyld häst :o
Vad skönt! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
4 783
Senast: Freazer
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 438
Senast: Pancakes
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 819
Senast: skuggi
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 819
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Köpa billig bil?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp