Dags för ny kavaj

KAROLIJNAH

Trådstartare
Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit iväg och provat mängder med kavajer i alla olika prisklasser, men jag hittar ingen som passar mig särskilt bra.

Problemet är att jag är 163 cm lång, har något kort överkropp och en byst med D/E-kupa. Alla kavajer som är lagom långa i ärmar och rygg är för trång för min byst med tillhörande ryggvalkar för att tyget stretchas ut mer än vad som är tänkt. Går jag upp en storlek blir det alldeles för stort och sitter inte lika figursytt som det ska vara.

Någon som har haft samma problem och tips på vilka märken och modeller som jag ska kolla på? Eller om det finns någon hästsportbutik som har möjlighet att måttbeställa en kavaj? Budget har jag för närvarande inte. Jag inser att det får kosta vad det kosta vill.

Eller är det helt kört och jag gör bäst i att ta kontakt med en kirurg som kan fixa till en mindre byst?

I vanliga klädstorlekar har jag 36/38 beroende på passformen. Skjortor äger jag inte eftersom de allra flesta inte passar mig.

Jag ska börja tävla i dressyr till våren och behöver således ha en kavaj :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag får inte till det. Jag är normalviktig (men skulle kanske kunna gå mer fem kilo för idealvikt. Har dock en större byst. Så...
Svar
15
· Visningar
2 401
Senast: Regn
·
Utrustning Jag tänkte kika på en ny (begagnad)kavaj men klurar på storlekarna... Jag har idag en Diana i (tror jag)stl 40 som sitter bra och är...
Svar
0
· Visningar
517
Senast: Corax
·
Utrustning Ja, jag har lovat mig själv att investera i en ny kavaj, men jag blir trött av bara tanken :( Jag är 155 cm, c:a 55 kg, storlek 36-38...
Svar
3
· Visningar
814
Utrustning Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade. Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten...
Svar
9
· Visningar
2 671
Senast: avur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp