dags för röstning i smileytävlingen!

cili

Trådstartare
Då har det blivit dags för att rösta i smileytävlingen, röstningen pågår till den 10/3 (alltså 10 dagar).
Man får ge poäng till de tre smileysar som man gillar bäst, poängen man får dela ut är 3, 2 och 1. Du får inte ge alla eller två av poängen till samma smiley.
Skriv ett pm som ser ut så här:
3 poäng: *smileyns länk*
2 poäng: *smileyns länk*
1: poäng: *smileyns länk*

alltså ska du länka till smileyn du röstar på.

Bidragen hittar du Här och Här
 
Jag vet inte om det där är en sån bra idé. Kan man bara rösta på tre? Jag tror det är lite mer komplicerat än så, jag skulle exempelvis vilja att några av de som finns byts ut mot andra, och att någon extra kommer till.

Och alla smileysarna som länkas till i de där trådarna är ju inte "hemmaritade" och alltså kanske inte Gunnar kan använda dem (man måste ha tillstånd ifrån personen som har copyrighten, dvs den som ritat bilden). Gör såhär istället, bara de som jag lägger in här går det att rösta på (dessa är ritade av Bukefalosare).

Ler
Gråter
Yum
Puss
Kär 1
Kär 2
Djävul 2
Djävul 1
Idé
Hrmpf
Ängel 1
Ängel 2
Ängel 3
Lipar
Arg 1
Arg 2
Arg 3
Gråter 2
Tummen upp
Lipar 2
Frågetecken
Arg 4
Ängel 4
Uttråkad
Va
Flirt

De här visste jag inte om de var "hemmamålade", det var Pyret88 som la in dem så hon kan ju svara här och säga...
Ledsen
Lismande
Knasig

/Erica
 
Kan man inte göra så att man får rösta på alla smileys man vill ha och att man då både får rösta på de nya, "hemmaritade", och de gamla, som redan finns. Vissa gamla är ju så bra att man kanske vill ha de kvar.
 
Ok, och hur gör vi nu då?
Vilka / hur många får man rösta på?
Hur röstar man? På alla man vill ha med, eller bara på t.ex. tre bidrag som budet tidigare var?

Omröstningen måste nog vara lite mer genomtänkt innan folk får börja rösta.
 
Hur tycker Gunnar att röstningen ska gå till?
Minns jag helt fel om jag har för mig att moderatorerna kan fixa till röstning på nåt sätt :crazy:
 
Ok, men innan man lägger ut att det är dags för en omröstning så borde väl tillvägagångssättet vara klart?

Om vi nu vill rösta, hur gör vi?
 
Tja, ni bör väl kolla med Gunnar först, hur många smilys han är redo att låta vara tillgängliga för oss. Utgå sedan från det. Just nu finns det 21 st, ska det antalet behållas så får man rösta på de 21 finaste. Alla som får röster får en poäng. Sedan är det ju bara att räkna ihop.

Sedan bör man väl inte få rösta på fler än en i varje "kategori". Med kategori menar jag att man bara får rösta på t.ex. en av alla de ledsna som finns, en av de arga mm mm.
 
Lägg också ut en ordentlig lista där alla smilys är numrerade. Cheeserica la ut en bra lista. Med en sådan är det lättare att rösta där man har alla bidrag samlade. Det som är i samma kategori kan heta t.ex. "Ledsen: a, b och c", om det nu finns tre i den kategorin. Men kolla först så att alla bidrag är med och tävlar, så att det inte är några frågetecken kring vilka som man får rösta på eller ej.

Är det heller ingen som kan göra en sida med alla färdiga bidrag på direkt? Så man ser alla tävlande bidrag numrerade framför sig utan att behöva klicka på var och en.
 
men alltså även om den/de vinnande smileysarna inte får vara med här på buke så kan vi ju genomföra tävlingen, dessutom kanske han vill se de vinnande smileysarna innan han bestämmer sig. Och det där me kategori kan bli svårt eftersom det är så få smileysar i varje kategori
 
Man kan väl anse alla smilysar som en kategori, även om de bara är en i de flesta? Hur ska ni annars göra omröstningen, tänker ni ta med t.ex. 2 gråtande smilys, eller två djävlar/hornbeprydda? Risken/chansen finns ju att om man röstar på de man gillar bäst, oavsett om de ligger i samma kategori.

Givetvis tycker jag att tävlingen genomförs ändå, ändå om bidragen inte alls kommer vara tillgängliga för oss här på buke, men jag tycker att förutsättningarna och reglerna måste vara klara innan man lägger ut om en röstning. Det ska inte behöva vara så att man inte vet vilka som får vara med, vila som är hemmaritade och vilka som kanske e.v. är kompieringsskyddade, att man lägger till bidrag i efterhand mm.

Jag tycker också att Gunnar ska ha gjort klart för oss/er hur många smilys som han vill lägga upp innan man får rösta. Varför kollar du inte med honom?
 
Jag tycker ditt förslag är jättebra, att någon gör en hemsida där man kan se alla smileysar på en gång där de är uppdelade i kategorier - naturligtvis ska det bara finnas en ur varje kategori. Sen kan man ju rösta för smileysarna i de olika kategorierna samt säga om det är någon kategori man inte vill ha med alls.

Dvs, rösta bland de som de finns fler av, och sedan vilka man tycker är onödiga. Slutligen är det ju upp till Gunnar att bestämma, oavsett vad resultatet blir när alla fått säga sin mening.

Om inte Pyret82 svarar på om hon målat sina smileys själv kan ju någon pm:a henne (? - det får man väl anta på Bukefalos :D ) och fråga. Svarar hon inte så får de inte vara med helt enkelt. Övriga är ju hemmamålade.

Tyvärr har jag inte tid att organisera något av detta för tillfället (dör av tentastressen snart...) annars skulle jag erbjuda mig.

/Erica
 
Hallå!

Den första = ledsen är inte hemmaritad. Den kan alltså inte användas.

Nr 2= lismande har jag knåpat ihop med en "på nätet liggande" mall-smiley. Den är inte exakt lik, så jag tar för givet att jag får använda den. Det är ju jag som ritat den som jag länkat till.

Nr 3= knasig är det samma sak med som nr 2.

Eftersom jag har ritat dem men använt en befintlig smiley som mall, så antar jag att det är ok att använda dem. Jag har ju inte lagt ut orginalet. Det är ju en egenhändigt knåpad kopia´, om ändå väldigt lik orginalet.

Nån som vet reglerna?
 
Äsch!
Vi struntar i mina bidrag, eftersom jag inte är säker på reglerna. Inte värt att trampa på några tår, även om dessa tår just nu befinner sig i Tyskland.

Hoppa över mina. De var i alla fall inte så bra.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 915
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 563
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp