Bukefalos 28 år!

dålig av mat

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

det låter så katstrofartat att skriva matförgiftad!

Iallafall jag och sambon var på mysmiddag hemma hos vänner till oss igår. De bjöd på tacos :d . Med alla goda tillbehör. Vi har lite specialgrejer som vi bara måste ha, syltlök, guacamole, majs, grönsaker, jalepeno, fetaost, och allt annat som man brukar ha till tacos.

Hur som haver, idag mår både jag och sambon RIKTIGT dålig. Ont i magen, dåliga i magen. Sambon fick åka tidigt från jobbet, bara det är ett kors i himmlen arbetsnarkoman som han är. Han har sovit hela dagen och sover fortfarande. Ingen av oss har dock kräkts. Är det ngn. fara för fostret? Ngn. läskig bacill har vi ju uppenbart fått i oss. Jag har haft lite småfeber från och till, även sambon uppenbart som klagar över att han fryser, det har ändå varit över 17C här idag :eek: .

Ska jag vara orolig?
 
Sv: dålig av mat

Rent spontant tror jag inte riktigt att det var nåt fel på maten. Det låter mer som en maginfluensa... :crazy:
 
Sv: dålig av mat

Maginfluensa skulle jag oxå gissa på men ring din BM på mån om du känner dig orolig, det är nog inte så mycket du kan göra under helgen ialla fall... Se till att dricka vätska ialla fall!
 
Sv: dålig av mat

Maginfluensa kan man mycket väl få i sig via maten.
Och all dålig mat ger inte heller enorma kaskadkräkningar.
 
Sv: dålig av mat

Man kan bli dålig i magen utav mat och man behöver inte spy. Det var väl något som var dåligt i går på tacos middan. Jag tror inte att det skadar fostret men se till att dricka ordentligt iaf så att du inte blir urtorkad (vätskebrist).
 
Sv: dålig av mat

Becca85 skrev:
Man kan bli dålig i magen utav mat och man behöver inte spy. Det var väl något som var dåligt i går på tacos middan. Jag tror inte att det skadar fostret men se till att dricka ordentligt iaf så att du inte blir urtorkad (vätskebrist).

Jag tror som du. Jag känner mig inte så dålig som sambon, men å andra sidan har jag ju mått dåligt av "naturliga" orsaker ett tag, så jag är väl mer härdad just nu. Lite kass i kistan så att säga, idag verkar det bättre. Har inte spytt, men har överlag svårt att dricka just nu, mår illa på en gång, med det pga graviditeten.
 
Sv: dålig av mat

Vet inte har inte kunnat med att fråga :crazy: . Det känns så elakt att säga att man blev dåliga i magen av mat som ngn. bjudit på!
 
Sv: dålig av mat

Min son fick salmonella av "bjudmat". Visst är det lite pinsamt att säga till, men samtidigt det är väl ingen människa som med flit ger folk dålig mat, och ibland kan det vara nödvändigt att ta reda på vartifrån det kom
 
Sv: dålig av mat

Du hade ju kunnat ringa och säga "Hej, hur mår du idag? " utan att säga att ni var sjuka :angel: Jag skulle inte kunna låta bli att snoka lite :cool:

Hoppas ni mår bättre nu iallafall!

Mvh Angelina
 
Sv: dålig av mat

Vi mår bättre :) ! Jag blev lite dålig i magen men har ju pga graviditeten mått dåligt från och till ett tag nu. Så för mig är det svårt att veta vad som är vad just nu. Sambon blev sjuk och sov i ungefär 18timmar från fredag till lördag :crazy: . Vi fick feber bägge två och ont i halsen. Så det känns som om det var ett virus och inte dålig mat. Förutom det faktum att jag blev dålig i magen.

Har pratat med "värdparet" idag, även de är sjuka med halsont och feber.
 
Sv: dålig av mat

Låter som magflunsa ni fått av att pula med händerna i samma skålar under tacomiddagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp