Dålig i magen

F

Fozzie

Min 6-månaders huskatthane (kastrerad för en vecka sedan) fick Whiskas hos sin uppfödare, fritt på torrisar och lite påsmat. Han har bott hos mig i tre veckor cirka. I början fick han Whiskas portionspåsar som jag fick med och Royal Canin torrfoder jag hade hemma. Han bajsade stora högar men konsistensen var bra.

Sedan efter en vecka bytte jag till Mjau burkmat som jag hade planerat att ge honom. Han var bra i magen första veckan men nu efter jag har kastrerat honom blev han plötsligt efter ca 4 dagar dålig i magen? Han var det i förgår, i går var det bättre men fortfarande inte alls fast. Han är inte heller jätteförtjust i burkmaten.

Tänkte prova byta foder till Mjau tetra och se om det hjälper. Samt efter ett tidigare veterinärtips blanda fodret med morotspuré ett tag.

Han är innekatt och han petar i sig ett och annat (lite torr mossa, något granbarr, ett glömt russin..) Inget värre dock.
Jag har funderat på om det är pga för snabbt foderbyte men då hade väl det kommit direkt och inte efter 1,5 vecka. Har också funderat på fel på fodret men burkarna hade långt datum kvar.

Vad har ni för tips? Mjau torrisar äter han inte.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dålig i magen

Han är inte allmänpåverkad utan precis lika galen som vanligt :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Kastrerade min snart 2 åriga tik för 3 månader sedan. Fick rådet av vet. att sänka fodergivan hon fick redan från första början eftersom...
Svar
2
· Visningar
1 452
Senast: lizzette
·
Övr. Katt Äldsta kissen, ett år gammal, har ätit mjau torr+blötfoder sedan hon var liten. Har aldrig varit några problem. För två månader sedan...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: cili
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 406
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp