Dålig i magen?

aneeette

Trådstartare
En av mina katter (hon är ca6-7 månader, vet inte säkert då hon hittades mager som ett staket i ett dike i december) har blivit väldigt dålig i magen de senaste dagarna..

Hon har också börjat bajsa och kissa utanför kattlådan, i hundens biabädd för att vara exakt. Bajset luktar f*örj*vligt, inte för att bajs luktar gott i vanliga fall men det luktar riktigt riktigt illa. Detta är nånting hon aldrig gjort förut! Misstänker såklart att nånting är fel med henne!

Jag funderar på om hon kanske är allergisk mot maten? Hon äter och dricker som vanligt och busar som vanligt och myser som vanligt så hon visar ju inga "allvarliga" tecken på att vara jättesjuk eller så.. Hon äter friskies nu, och har gjort det enda sen hon kom hit och aldrig reagerat nånting på maten hittills. Är jättefin i pälsen och har vuxit på sig och blivit en jättefin liten diva ;)

Tacksam för snabba svar! :)
 
Sv: Dålig i magen?

Vildkatter/hittekatter kan oftast ha orolig mage. Hittade även jag en katt våren 2005, den var ev 9 månader ( vets uppskattning). Å herregud vad den var kass i magen. Bajset stank så illa så man nästan svimmade. hon var inte kass i magen från början. Det kom lite senare.

Jag fick först diarsanyl (tror jag det heter) av vet, funkade absolut inte. Sen tipsade en Bukare mig om morotspuree ;)

sagt och gjort, i väg till barnhyllan och inhandlade morotspuree....efter ca 1 vecka var katten hur bra som helst i magen. Morot är ju stoppande, och jag hade den ofantliga turen att: katten ÄLSKADE denna puree. Ta och testa.

Ps: byt ut fodret med. Det fodret är ju ingen jättehit precis. Ta Mjau i stället om du nu bara köper p matvaruaffären vill säga.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 981
Senast: Enya
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 083
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp