Dålig inspelning på kasettband =>CD

cirkus

Trådstartare
Hej,

Vet någon hur man för över en dålig kasettinspelning till en CD ? Själva CDbrännande är ju inte så svårt, men kan man och i så fall hur - få ner en dålig inspelning på kasettband till en dator ?
 
Sv: Dålig inspelning på kasettband =>CD

Ja, det finns säkert en halv miljon olika sätt att göra på. :) Ett enkelt är att du skaffar en sladd med "hörlurskontakt" i båda ändar. Du kopplar den mellan t.ex. hörlursutgång på bandspelaren och mic-ingång på datorn. Sen spelar du bandet i din bandspelare och spelar in ljudet på datorn med nåt fiffigt ljudprogram. Windows har ett välidigt funktionslöst program som heter "sound recorder" inbyggt. Vill man ha något som är lite vettigare och dessutom kan göra mp3: or och sådant så finns det massor med gratisprogram. Det är bara att googla på "freeware audio recorder" och välja nåt som ser bra ut. :idea:
 

Liknande trådar

Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: hastflicka
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 980
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
927
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp