Dålig mage

Iddefixen

Trådstartare
Vår valp har varit kass imagen några dagar. Han har ganska lös avföring, och han måste ut ofta och göra "the big one", oftast blir det akut. Han brukar normalt aldrig behöva gu ut på nätterna men nu har det blivit akututryckningar ett par gånger per natt. Han är pigg i övrigt.

Så hur stabiliserar man valpmagar?
 
Jag hade nog ringt och pratat med en veterinär eller djursjukhuset - det är ju inte säkert ni behöver åka dit. När min hund var valp hände ungefär samma sak, och rådet jag fick då var att ta bort kraftfodret, koka ris i massor av vatten och till att börja med mata honom med "risvattnet". Sedan fick han äta kokt ris tillsammans med fiskbullar (naturell) i några dagar och då stabiliserade sig magen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 281
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: Ratax
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
548
Senast: Ray
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp